donderdag 1 november 2012

Review: Essence TE, Twilight Breaking Dawn Part 2

Iedere ochtend begin ik als ik wakker altijd met lezen van nieuwe blogposts. Op dit tijdstip staan vaak veel artikelen al online en zo ook vanochtend. Toevallig kwam ik daar nu niet aan toe en las ik de artikelen pas toen ik op school was. Wat was ik blij dat ik het alsnog heb gedaan! Ik zag namelijk een artikel waar ik erg nieuwsgierig naar werd op Sillysilsil, namelijk de nieuwe Trend Editie van Essence was uitgekomen.
Ik naar de Kruidvat op Zuidplein (daar zit ik op school), helaas was het daar nog niet aangevuld. Een beetje teleurgesteld ging ik weer richting huis om te kijken of ze de Trend Editie daar wel hadden en ja hoor ze hadden hem net aangevuld! Ook zag ik gelijk de Limited Editie SpecteculART staan van Catrice. Daar heb ik er ook twee van mee genomen en die laat ik ook deze week zien! Vandaag laat ik jullie eerst de Trend Editie van Essence zien die mij gewoon meer dan tevreden stelt.

Essence: TE, Twilight Breaking Dawn Part 2
Deze Trend Editie kent een viertal lakjes. Alle lakjes die je op de bovenstaande foto ziet zijn dan ook alle lakjes die er zijn. Daarnaast hebben ze ook nog vier pigments staan die ik iets minder vond. Helaas heb ik geen geld meer om die er ook nog bij te halen. Van links naar rechts zijn het de volgende lakjes die je ziet: 01, Jacob's Protection; 02, Alice Had A Vision - Again; 03, A Piece Forever; 04, Edward's Love. In eerste instantie was ik niet zo wild van deze Trend Editie. In tegenstelling tot de vorige editie ben ik super enthousiast over de lakjes. Eigenlijk ging ik alleen voor 'A Piece Forever', maar ben ik naar huis gegaan met alle lakjes omdat ik ze zo mooi vond! 

Uiterlijk
Alle lakjes hebben een vrij standaard uiterlijk. Ze doen me een beetje denken aan de Special Effect Toppers van Essence (deze pagina moet ik hoognodig eens vernieuwen). In elk potje zit 10ml wat een redelijke hoeveelheid is, maar de prijs is dan ook wel iets duurder dan wij gewend zijn. De lakjes kosten namelijk €2,00 per stuk! Dat is toch aardig wat als je alle vier de lakjes koopt. De namen staan achterop het stikkertje in grote letters afgedrukt, iets dat ik wel erg fijn vind. Als laatste de applicators. Deze doen mij erg denken aan die van Catrice. Ze zijn namelijk erg breed en dit is wel iets wat ik een beetje jammer vind. Vroeger had Essence smalle dunne applicators, dat vond ik juist zo fijn eraan! Nu komt natuurlijk de ultieme test. Zijn de lakjes net zo mooi als dat ze eruit zien? Lijk vooral even mee!

01: Jacob's Protection
Een prachtige donkere herfst/winter lak. In eerste instantie lijkt het lakje erg donker op je nagels, maar als je beter kijkt zie je prachtige blauwe glitters in de lak zitten en heel af en toe je zelf een paars kleurtje doorheen schijnen,. Dit lakje dekt in twee lagen prima en dat is ook echt nodig, het lakje is namelijk niet aan te zien na de eerste laag. Ook droogt dit lakje echt heel snel, alleen vind ik de substantie ietwat dikkig aanvoelen. Al met al ben ik dik tevreden over een lakje dat ik in eerste instantie niet zou kopen.

02: Alice Had A Vision - Again
De naam van dit lakje vind ik erg leuk. Het past ook goed bij het kleurtje. Wat ik wel een beetje jammer vind is dat dit lakje erg lijkt op het bovenstaande lakje. Echter in plaats van een blauwe en paarse ondertoon is het nu enkel paars. Ook zitten er alleen maar paarse glitters in. Het lakje brengt wel een stuk makkelijker aan dan het bovenstaande lakje en heeft ook twee lagen nodig, droogt lekker snel. Een mooie aanwinst uit deze collectie. Had ik al gezegd dat ik erg tevreden ben over de droogtijd van de lakjes? Dit lakje is in mum van tijd echt goed droog na twee lagen aanbrengen.

03: A Piece Of Forever
Dit was hét lakje waar ik eigenlijk voor ging. Deze sprong er verreweg bovenuit en ik jullie weten allemaal dat ik wel een fan ben van de goudkleurige lakjes. Ik ben dan ook erg blij dat dit lakje mij niet teleurgesteld heeft. Na een laag dekt dit lakje al fantastisch, maar na twee lagen is dit metallic goudkleurige lakje helemaal gedekt. Hoewel het bijna niet te zien is zie je toch nog wel wat strepen zitten na het lakken. Dit komt doordat het een metallic nagellakje is. Ik vind het persoonlijk een mooie dupe voor China Glaze - Golden Opportunity hoewel dit lakje meer neigt naar goud en China Glaze meer naar geel lijken deze erg veel op elkaar. Overigens is goud erg populair voor kerst en is dit wel een erg mooi lakje om te verwerken met Nail Art!

04: Edward's Love
Om de collectie compleet te maken hebben we dit mooie lakje. Dit is toch wel de meest simpele van allemaal, het bevat een zwarte ondertoon en zilveren glittertjes. Hoewel deze erg simpel is, is dit lakje uitermate geschikt voor de kerst. Persoonlijk vind ik dit de ultieme kerstlak! Het lakje dekt net als nummer 1 en 2 en is na de tweede laag helemaal gedekt. Ook deze droogt vrij snel en zeker een prachtig lakje.

Facts:
Merk: Essence
Naam: TE, Twilight Breaking Dawn Part 2
Inhoud: 10ml
Prijs: €1,99 per stuk
Verkrijgbaar bij: Kruidvat
Dekking: Dekt bij de tweede laag, de goudkleurige lak al bij de eerste laag.
Droogtijd: Binnen enkele minuten.
Makkelijk te verwijderen: Nee, behalve het goudkleurige lakje. Dit komt door de glitters.
Makkelijk aan te brengen: Ja
Glitter/Gloss/Matt: Glitters en Metallic


Wat mij betreft heeft deze gewilde collectie zijn belofte waar gemaakt! Het bevat zeker leuke kleurtjes hoewel ze niet allemaal even origineel zijn, ze lakken fijn, dekken goed en drogen erg snel. Het enige wat ik er jammer aan vind is dat ze toch €2,00 per stuk kosten.

3 opmerkingen: