donderdag 8 november 2012

Nail Art Tutorial: Purple Butterfly

Het is weer tijd voor de winter en vampy-lakjes (dit zijn paars/rode nagellakjes en die erg donker zijn) zijn weer helemaal hot! Hoog tijd dus voor een leuke nail art....
Voor vandaag heb ik een Nail Art die ik eigenlijk al een tijdje geleden heb gemaakt. Echter deze is een beetje in de vergetelheid geraakt en met de komst van de herfst leek het mij een geschikt moment om deze nail art als nog te laten zien aan jullie. Kijk vooral even mee!

Resultaat
Dit is hoe het uiteindelijk geworden is. Met behulp van foto's zal ik jullie vertellen hoe ik dit heb aangepakt! Het is niet moeilijk om te maken, maar enkele tips zijn wel erg handig!!

Overview nagellak
Voor deze Nial Art Tutorial heb ik bovenstaande lakjes gebruikt. Nu hoeven jullie natuurlijk niet alles te gebruiken wat ik gebruik, het kan zelf is in andere kleuren! Nu weten jullie in ieder geval wel wat ik gebruik. Van links naar rechts zijn dit de lakjes: 1) Nail Art Twins n08, Gabriëlla; 2) Nail Art Twins nr09, Troy; 3) Special Effect Topper, nr01 It's Purpalicious; 4) Quick Dry Topcoat. Alle lakjes zijn van Essence en voor zover ik weet zijn de Nail Art Twins niet meer verkrijgbaar en de andere twee lakjes wel (meld dit mij even als ik het verkeerd heb).

Overview Overige
Naast de lakjes heb ik bovenstaande producten gebruikt. Zo zie je onder andere een Tweezer, Dotting Tool, Schaartje, Striping Tape (Blauw), Fimo Butterfly, Rhinestones 1mm blue. Ik nu is het geheel aan jezelf welke producten je wil gebruiken en welke niet. Wat ik er niet op heb staan is een fimo mesje of een mesje naar keuze.



The Tutorial
We gaan beginnen met het aanbrengen van twee laagjes Essence Nail Art Twins Gabriëlla. Dit is een mooi sheer paarse lakje dat perfect dekt in twee lagen. Wat vind ik deze lakjes toch heerlijk en ontzettend jammer dat deze uit de schappen zijn gehaald. Ik vond ze erg fijn werken en baal er van dat ze er niet meer zijn!!
Daarover heem heb ik (vanzelfsprekend) het lakje Troy gedaan. Dit heb ik in één laag gedaan, deze glitterlak dekt namelijk erg goed in tegenstelling tot It's Purpalicious van Essence die daar weer over heen gaat! Al deze paarse kleurtjes doen mij denken aan de kerst. Ik vind het zo zelf al erg leuk staan:) Wat vinden jullie?
Als deze lagen lak lang genoeg gedroogd hebben (zeg maar zo'n tien tot vijftien minuten), kan je gaan werken met de rest. Als eerste ben ik begonnen met het aanbrengen van striping tape in een diagonale lijn over de nagel. Het is belangrijk hiermee te beginnen aangezien je de vlinder over deze lijn plakt. Ik heb een deel van de vinger mee genomen en vervolgens met een schaartje kort geknipt. Met een tweezer kan je eventueel verplaatsen of vastpakken.

Vervolgens komt er een stap die je helemaal zelf mag invullen (dat kon eerder natuurlijk ook al) of je nu op een nagel vlinders doet en rhinestones of de een of ander is geheel aan jou. Zorg er voor dat alles samenhangt. Ik heb er voor gekozen om op elke nagel vlinders te doen, maar op de ringvinger enkel blauwe rhinestones te gebruiken zoals je op de bovenstaande foto ziet. Het is belangrijk om de vlinders aan te brengen met een topcoat net als de rhinestones, maar ook om deze zo doen mogelijk te snijden. Op bovenstaande foto's zie je hoe ik de rhinestones (met behulp van Dotting Tools) heb geplaatst, net als de vlinders. Het leukste vind ik zelf om het in allerlei verschillende richtingen te doen. Wat vinden jullie het leukst?

Eindresultaat
Dit is het uiteindelijk rsultaat en ik vind het heel erg schattig. Het is totaal geschikt voor de komende dagen en hoewel er geen vlinders meer buiten vliegen, wil nog niet zeggen dat wij ze niet mogen gebruiken voor Nail Art!

Dit was weer een Nail Art en ik besef dat ik deze erg weinig plaats. Dit komt omdat hier veel tijd voor nodig is en ik daar niet altijd tijd voor heb. Ook het schrijven van het artikel kost veel tijd en neemt veel tijd in beslag. Daardoor moet ik soms keuzes maken met het schrijven van een artikel. Ik ga proberen hier meer werk van te maken door met deze nail art te beginnen:).

2 opmerkingen: