dinsdag 17 juli 2012

Review: Kruidvat nail oil

Mooie nagels krijgt niet iedereen zomaar. Sommige (vele zelfs!) moeten echt wel wat moeite doen om mooie nagels te krijgen. Een van de belangrijkste onderdelen van een goede nagelverzorging is het naar achteren duwen van je nagelriemen met behulp van een nagelriemolie. Vandaag ga ik voor jullie eentje reviewen. Ditis de nail oil van de Kruidvat (eigen merk). Nagel(riem)-olie heeft als functie je nagelriemen naar achteren te duwen en je doorbloeding te stimuleren. Dit bevordert de groei van je nagels en de stevigheid.



Kruidvat: nail oil
Dit is hoe de verpakking eruit ziet. Lekker opvallend en typerend voor het huismerk van de Kruidvat. Deze nail oil kost slechts €2,99 en is enkel verkrijgbaar bij de Kruidvat. Het potje bevat een inhoud 10ml. De prijs is dus zeer gunstig. Dat is vooral de reden geweest dat ik besloten heb deze te kopen (en ik had er eentje nodig). Deze nagelolie is 36 maanden houdbaar (dat is dus 3 jaar!)
Achterop de verpakking staan de belangrijkste ingrediënten en functies in het kort beschreven. Volgens deze verpakking staat dat de nagelriemolie hydraterend is op basis van natuurlijke oliën met vitamine E en F. Dit is erg belangrijk. Hydraterend betekent vocht vasthoudend. Dat is een van de belangrijkste functies van een nagelriemolie/nagelolie. Je wilt ten slotte dat je nagels gevoed worden en niet nog verder uitdrogen. Door de vitamines die erin zitten worden de nagels beschermt tegen broosheid en hersteld het de conditie van de nagels. Ook maakt het de nagelriemen zacht en soepel.

Ingrediënten: waar moet je op letten?
Ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen nu niet goed weten waar ze op moeten letten bij het aanschaffen van bepaalde producten. Ik zal in het kort voor jullie een aantal ingrediënten neerzetten met de functie ervan.
Belangrijke ingrediënten:
- Soja Olie (Soja Oil): Soja-olie is misschien wel het belangrijkste ingrediënt in dit product. Deze olie zorgt ervoor dat je vochtgehalte op peil gehouden wordt. Ook zorgt het ervoor dat je nagel(riem)-olie mooi van kleur houdt en niet troebel wordt.
- Sweet Almond (Zoete Amandel): Deze olie zorgt voor het lekkere geurtje dat je ruikt en voegt vitamine E toe.
- Extracten (Echinacea Purpurea, Olea Europaealeaf en Panax Ginseng Root): zijn natuurlijke ingrediënten die onder andere doorbloeding stimuleren.


Over de nagel-olie zelf
Dit is dus hoe de nagel-olie eruit ziet. Je ziet duidelijk dat het amande-olie bevat. Dit geeft het geel/bruinachtige kleurtje dat je ziet. De dop is erg lang (zelfs zolang dat de foto er niet echt mooi door werd).
Deze nagel-olie bevat een soepel en buigzaam kwastje. Het is heel makkelijk aan te brengen door de grote dop die deze heeft. Ik vind deze olie heeeel erg lekker ruiken en ruikt een beetje naar citroen. Citroen heeft een ontspannende werking op de hersenen.


How To Use
Op de achterkant staat er een gebruiksaanwijzing van de deze nagel-olie. Zo moet je eerst goed je nagels schoon maken (zorg er dus voor dat je geen nagellak of iets dergelijks op je nagels hebt zitten). Met de applicator breng je de nagel-olie aan op zowel je nagelriemen als op je nagelbed+- uiteinde. Deze zachtjes inmasseren en het overtollige verwijderen met een tissue. Zo gezegd zo gedaan.
 Op foto één kan je zien hoe mijn nagel eruit zag voordat ik olie er op had gedaan. Het is duidelijk zichtbaar dat mijn nagels erg droog waren. Op foto twee zie je hoe ik mijn nagels heb ingesmeerd met de olie en op foto drie heb ik de nagelriemolie goed ingemasseerd. Als tip wordt er gegeven om dit te doen voor het slapen gaan, maar een paar minuten wachten vind ik persoonlijk al meer dan genoeg. Zeker als je dit op de juiste manier doet! 
Het is wel duidelijk dat je verschil ziet na het gebruik van deze nagel-olie. Vooral bij mijn nagelriemen, ze zien er niet meer versleten en kapot uit. Ook glimmen mijn nagels heel mooi en wat ruiken ze lekker! Zelfs nu ik nagellak er op heb zitten ruik ik de frisse citroengeur nog.


Hebben jullie ervaring met deze nagel-olie en wat is jullie mening hierover? Als je hier geen ervaring mee hebt, wat is dan jouw favoriete olie voor je nagels? Laat het me weten in een comment onder dit bericht!

1 opmerking:

  1. Wat een goede review! Heel handig. Zelf heb ik hier geen ervaring mee, ik gebruik zelf Lemony Flutter van Lush.

    BeantwoordenVerwijderen