maandag 26 november 2012

Nail Art Tutorial: Saran Wrap Nails

Eerder konden jullie een Hot or Not artikel  vinden over deze nail art techniek. Mocht je hem gemist hebben, dan kan je hem hier terug lezen. Vandaag heb ik een leuk ontwerp voor jullie bedacht om te laten zien hoe makkelijk het is om deze Nail Art te maken! Lees dus gerust even verder als jij ook zulke nagels wilt krijgen in een korte tijd en op een eenvoudige manier!


Nail Art Tutorial: Saran Wrap Nails
Voor deze nail art heb je vrij weinig nodig. Ik vind het persoonlijk het mooist als je twee verschillende kleuren kiest die ver uit elkaar liggen en toch mooi bij elkaar passen. Zoals je kan zien heb ik twee compleet verschillende kleuren gekozen. De volgende producten heb ik gebruikt naast de standaard dingen als topcoat, remover, watjes e.d. 1) H&M: Gentle Sky; 2)  China Glaze mini: 87, Golden Opportunity; 3) China Glaze: 552, Golden Enchantment; 4) Een stukje huishoudfolie.
Ik moet zeggen dat ik het een erg mooi experiment vind! Het was voor mij slechts de eerste keer dat ik dit ging uit proberen! Kijken jullie mee naar de tutorial?


The Tutorial
Als eerste begin je met het aanbrengen van een basecoat. Als je deze goed hebt laten drogen breng je een kleur naar keuze aan. Ik heb gekozen voor het lakje van de H&M genaamd Gentle Sky.
Om dit lakje mooi naar voren te laten komen heb ik besloten om twee lagen te gebruiken. Het is belangrijk om deze lagen goed te drogen om verder te gaan met stap twee.

Als toplaagje heb ik gebruik gemaakt van een China Glaze lakje. Normaal gesproken weten jullie dat ik enorme fan ben van budget merken, echter heb ik van sommige merken ook lakjes die iets duurder zijn. Zo is China Glaze ook een mooi merk waar ik al tijden fan van ben. Twee van mijn absolute toppers zijn Golden Enchantment en Fairy Dust. Ik heb beide voor €5,95 inclusief verzendkosten via Ebay weten te bemachtigen. Ook heb ik een mini lakje dat mij €4,95 kostte en dit lakje heb ik gebruikt bij deze nail art. Het is een mooi goudkleurig lakje met kleine shimmers in het lakje. Het is echt een aanrader! Zeker met kerst is dit een lakje dat erg mooi te gebruiken is met nail art. Ik heb hiervan een hele dikke laag aangebracht. Deze stap moet je langzaam doen.

Om deze stap zo mooi mogelijk resultaat te behalen raad ik aan om vinger voor vinger het goudkleurige lakje aan te brengen. Terwijl het nog nat is dep je met een stukje huishoudfolie dat je verfrommelt hebt op je natte nagellak. Je moet hierbij denken aan het deppen met een sponsje op je nagel. Het leuke hiervan is (vind ik zelf), dat je altijd een ander patroon krijgt!
Na het laten drogen van deze nagellak heb ik nog mooie goudkleurige glitters aangebracht. Deze zijn van China Glaze! Echt geweldig mooi en zeker een must-have in je collectie. Andere goudkleurige glitters zijn natuurlijk ook prima (al kan er wat mij betreft geen een hier aan tippen!).

Eindresultaat

Breng dan nog een topcoat over de nagellak en je Saran Wrap nails zijn klaar! Wat vonden jullie van deze tutorial? Ik heb er zelf met veel plezier aan gewerkt en vind het dan ook een super leuke methode om te doen. Het effect doet me een  beetje denken aan 'Crackle'. Wat vinden jullie?

5 opmerkingen: