maandag 12 november 2012

Nailpolish Battle: Essence vs NYC

Zo heel af en toe kom ik lakjes in mijn stash tegen die erg veel op elkaar lijken. Het leek mij leuk om deze met elkaar te vergelijken door er een soort strijd van te maken.  Dit keer gaat het tussen Essence en NYC.
Eigenlijk kwam ik hier per toeval op. Laatst bladerde ik door mijn blog updates toen ik ineens een erg leuke nail polish stash tegen kwam. Op de blog van Nihrida kwam ik het lakje Blair tegen van de Nail Art Twins collectie (jammer overigens dat die uit de collectie is) wat me erg deed denken aan het lakje Rock Muse van NYC die onlangs is uitgekomen. Beide zijn een topcoat en het leek mij leuk om te kijken welke ik het beste vind.


                             NYC                         Essence
VS
Wellicht bekende lakjes voor jullie. Dit zijn de Lakjes NYC 001, Rock Muse Topcoat en Essence Nail Art Twins Bella. Deze had ik toevallig zien liggen in mijn stash en ging ik eens met elkaar vergelijken. Kijken jullie mee?

   NYC                                               Essence
Als basislakje heb ik twee lagen gebruikt van het merk 2True met als lakje Shade 8. Dit is een mooie bordeaux-rode vampy kleur. Het is vrij donker om de topcoats te zien, als je deze beter wil zien kan je op de afbeeldingen klikken. Ik ben de rest van de battle uitgegaan van het feit dat ze als topcoat bedoeld zijn voor je nagels. Beiden lijken erg op elkaar doordat ze 8-hoekige glitters in hun lak hebben zitten, afgewisseld door kleinere glitters van verschillende formaat. Het eerste dat mij opviel was het volgende: NYC Rock Muse had een donkerkleurig effect op de nagels, terwijl Essence Bella meer als een topcoat fungeerde. Op eerste blik afgaande is voor mij de stand 0-1. Overigens vond ik het lakje van Bella makkelijker aanbrengen, de glitters zaten al snel op hun plek, dit gold niet voor het lakje NYC. Ofwel de stand is 0-2.

                                     NYC                           Essence 
De naam van het lakje is het volgende punt waar we naar kijken. Op het lakje van Essence zie je de naam op een stikkertje op de dop. Dit vind ik persoonlijk erg irritant, uit ervaring weet ik dat deze stikkers er nog wel eens afgaan. Als ze echter op de achterkant van het potje zit, gebeurd dit minder snel. Dit zorgt er bij dus voor dat de stand 1-2 staat. Verder staat er duidelijk vermeld op de NYC lak dat het gaat om een smoky-topcoat (iets waar ik pas later achter kwam). Wat ik ook nog een voordeel vind aan het NYC-lakje is het feit dat alle informatie op de achterkant staat! Zo heb je alles overzichtelijk bij elkaar. Dit maakt voor mij de stand 2-2. Bij beide lakjes staat er een prijs, uit mijn hoofd kostte het lakje van NYC €2,29 voor 9,7ml tegenover Essence €1,79 voor 10ml. Essence is duidelijk de winnaar wat betreft de prijs. 2-3

                              NYC                                        Essence
Ik moest zo hard lachen van de week toen ik er achter kwam dat er een pijltje bovenaan het lakje van NYC zat. Dit betekent eigenlijk altijd wel dat je het er af kan trekken en open kan slaan. Dit had ik gedaan en daar waren de ingrediënten dus gebleven! Heel erg handig en mooi gedaan. Bovenaan staat ook nog hoe je het beste kan gebruiken. Dat dit op deze manier verwerkt zit vind ik echt een enorm pluspunt! Het bespaart ruimte op het potie en oogt wat duurder. Essence daarentegen heeft het weer erg onhandig  gedaan. Er staan geen ingrediënten op vermeld en het leest erg onhandig doordat het rondloopt en het direct op het potje zit. Wat mij betreft wint NYC tegenover Essence met dit punt. Ofwel de stand staat tot nu toe 4-3 voor NYC.

    NYC (links)                 Essence (rechts)
Jullie zien het al gelijk dat er vrij veel verschillen zijn tussen de doppen van NYC en Essence. Zo heeft de dop van NYC een matte structuur en Essence gladde structuur. Matt zorgt ervoor dat je minder snel je dop uit je handen laat vallen en dat vind ik een enorm voordeel 5-3 voor NYC. Daarnaast vind ik het ook een enorm voordeel dat de dop van NYC langwerpig is en van breed naar smal loopt. Dit vind ik prettig vast houden 7-3. Ook vind ik het erg irritant dat de dop van Essence makkelijk beschadigingen oploopt en er niet mooi meer uit ziet, hier heb je geen last van bij het NYC-lakje 8-3. Als ik kijk naar de applicators merk ik dat de applicator van NYC soepeler is, maar het lakje van Essence vind ik prettiger aanbrengen. 9-4. Het is wel overduidelijk dat het lakje NYC Rock Muse het wint tegenover het lakje van Essence, Blair! :) Het is natuurlijk uiteindelijk wat jullie zelf het fijnste vinden!


Dit was mijn Nailpolish battle voor vandaag weer! Wat vinden jullie er tot nu toe van? Welke merken zouden jullie graag zien in de volgende battles? Laat het me weten!

3 opmerkingen:

  1. Volgens mij ging je telling verkeerd? Van 5-3 naar 7-3 Hihi.
    Leuk om te lezen.xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! :) Nee hoor het klopt, ik had gewoon twee punten tegelijk genomen, de vorm van de dop en structuur;) Had ik als aparte punten genomen!

      Verwijderen
  2. toch vind ik die van essence fijner, de NYC lak geeft zo'n donkere waas over je basiskleur en dat vind ik wel jammer >.< niet bij elke nailart wil ik die waas als ik eigenlijk allen de glitters wil ^^

    BeantwoordenVerwijderen