woensdag 14 november 2012

Swatch&Review: Fairwind Cosmetics. Velvet Navy (+Dupes)

In de zomer vakantie was ik naar Luxemburg geweest en liet ik jullie een aantal lakjes zien die ik had ik gekocht. Deze lakjes kunnen jullie hier zien. Velvet Navy van Fairwind Cosmetics is daar eentje van. Het leek me leuk jullie dit prachtige lakje te laten zien!
Velvet Nails is een lakje dat je aanbrengt met een mooie shimmer, maar dat mat op droogt. Ik had nog nooit van Fairwind Cosmetics gehoord en was dan ook erg benieuwd naar de kwaliteit van het lakje. Het staat overigens ook gewoon op het flesje dat het mat op droogt. Voor een lakje dat een inhoud heeft van 7ml en €1,29 vond ik het zeker de moeite waard om het eens in huis te halen.

Fairwind Cosmetics: NR51, Velvet Navy
Eerste indruk van het lakje. Het lakje is in werkelijkheid niet zo groot, vergelijkbaar met de oudere Essence Lakjes. Het bevat 7ml en volgens het merk zou dit lakje mat op moeten drogen. Mijn eerste indruk van dit lakje: het ziet er leuk uit, het belooft veel goeds en ik kan niet wachten om het uit te testen!
Dit is hoe het lakje dekt na de eerste laag. Ik was meteen onder de indruk. Het lakje droogt snel, dekt mooi en lakt prettig. Allemaal eisen voor mij waar een mooi en goed lakje aan moet voldoen. Ook voldoet het aan de belofte die gedaan wordt. Hij droogt zeker mat op! Het leuke is dat jullie in de rechterfoto die met flits is genomen de mooie glitters zien. Deze glitters zien jullie als je er een mooie glanzende topcoat over doet, maar dan wel natuurlijk beter! 
Wat ben ik fan zeg! Na twee laagjes is dit het uiteindelijk resultaat. Perfect gedekt, droogt super snel (serieus, na vijf minuten al stootdroog!) en heeft een prachtig mooi mat effect met glittertjes erin. Een zekere musthave in je collectie! 

Facts:

Merk: Fairwind Cosmetics
Naam: NR51, Velvet Navy
Inhoud: 7ml
Prijs: €1,29
Verkrijgbaar bij: drogisterij in Luxemburg
Dekking: 2 lagen
Droogtijd: In totaal 5-10 minuten goed en stootbaar droog.
Makkelijk te verwijderen: ja
Makkelijk aan te brengen: ja
Glitter/Gloss/Matt: Matt

Lakjes die erop lijken
Tegenwoordig beginnen veel lakjes op elkaar te lijken en willen mensen graag de goedkoopste versie hiervan kopen. Vandaar ook dat ik naar vergelijkbare lakjes voor jullie heb gezocht!
Van links naar rechts en van boven naar beneden:
L'Oreal Paris: Velvet Navy (Titanium Collectie) (Prijs: £6/€7.50, inhoud: 9ml, bron: klik)
Opi: Russian Navy (Matte) (Prijs: 13.95, inhoud: 15ml, bron: klik)
Orly: Blue Suède (Prijs: $2,99/€2,36 inhoud: 18ml, bron: klik)
Butter London: Royal Navy (Prijs: $9.41/€7,41 inhoud: 11ml, bron: klik)
Ebalay: Blue Matte (Prijs: $6.92/€5,45 inhoud: 15ml, bron: klik)


Dit was weer een review vanvandaag! Ik vind zelf dat er een aantal mooie lakjes tussen de dupes zitten, maar ik ben erg blij met mijn lakje van €1,29! Wat vinden jullie van dit lakje? Hebben jullie ook lakjes met een matte finish?

2 opmerkingen: