vrijdag 15 november 2013

Review: Big Bazar, O.P.I. Shatter collectie

Deze review stond voor mij al een tijdje op de planning om te doen, maar doordat ik de zilveren lak nog wilde kopen. Wachtte ik nog even af. Dus toen ik van de week eindelijk het laatste lakje in mijn bezit had, was het tijd om foto's te maken en de review online te zetten!

Review: Big Bazar, O.P.I. Shatter Collectie
In totaal zijn er zo'n zeven lakjes beschikbaar uit de Shatter collectie. Dit is een collectie in samenwerking met Katy Perry en Serena Williams. Na het uitbrengen van de zogenoemde 'Crackle' lakjes, waren ze een tijdje immens populair en zijn ze sindsdien overal te koop. Inmiddels is de hype een beetje over, maar niet voor mij. Zeker niet als ik van een High-End merk, ze voor budgetprijzen kan krijgen. I love that! 
De lakjes waren tijdelijk €1,99 en nu €2,99 (nog goedkoop als je beseft dat ze normaal rond de €15,- kosten). De volgende lakjes heb ik in mijn bezit: 1) Gold Shatter; 2) Super Bass Shatter


De Swatches
1) Gold Shatter
Ik was toch wel het meest nieuwsgierig naar dit mooie kleurtje. Hij schittert zo ontzettend mooi door alle glitters! Love it!  Hij is vrij vloeibaar, waardoor ik benieuwd was naar het resultaat. Als eerste basiskleur heb gebruik gemaakt van een transparante topcoat, maar zoals jullie zien doet het niet helemaal zijn werk. Het duurt ook een tijdje voor de lak echt goed scheurt. Helaas. Toen besloot ik het op een kleurtje aan te brengen. Als basis had ik gebruik gemaakt van de prachtige mintlak van NYC Blue Sky. Ook bracht ik de crackle lak iets dikker aan. Het duurde even, maar WAUW! Wat een prachtige combi. I'm in love:D

2) Super Bass Shatter
Super Bass Shatter is een prachtige, diep paarse shatter lak. Als je goed kijkt heeft de lak heel weinig en miniscule shimmertjes die de lak nog mysterieuzer maken. De lak scheurt redelijk, maar de dekking is niet helemaal geweldig. De substantie is ook redelijk dik, maar kijk eens hoe mooi hij staat onder de lak van NYC! 

3) Black Shatter
Dit is misschien wel de bekendste lak van de gehele OPI shatter collectie. Deze zwarte lak is dan ook erg mooi en super draagbaar. Tot nu toe 'scheurt' deze het beste. Ook deze is supermooi over de mint lak van NYC. De finish is enigszins een beetje matte, maar niet helemaal. Ik vind deze heel erg mooi in combinatie met een andere shatter in bijvoorbeeld een nail art. Droogt snel en doet goed zijn werk. Ja, deze vind ik heel erg gaaf!

4) Silver Shatter
Dit is een zilveren variant van de gouden shatter. Je kan het ook wel raden dat bij deze het scheurende effect minder goed is dan bij de anderen. Dit zal waarschijnlijk komen door het hoge glitter gehalte. Achja, het effect op de mintlak is wel erg leuk!

5) Red Shatter
Hoewel ik in eerste instantie niet onder de indruk was van het kleurtje, ben ik uiteindelijk erg verrast door deze. De substantie is vrij dik, waardoor het lastig is een zo dun mogelijk laagje aan te brengen. Kijk hoe goed deze toch scheurt! Ik vind het ook erg leuk om hem zonder kleurlak te dragen. De lak oogt ietwat roze op de eerste foto, maar de tweede foto laat de kleur beter tot zijn recht komen.

6) Shatter The Scales
Wat ik een beetje raar vind aan deze collectie, is dat sommige lakken een naam hebben zoals deze en sommige alleen de kleur+shatter heten. Jammer, want ik vind namen altijd erg leuk. Dit is trouwens echt mijn favoriet van de zeven, een mooie donkergroene lak met zilverkleurige glitters erin. In eerste instantie ging ik er vanuit dat deze hetzelfde effect zou hebben als de andere glitterlakken, maar dat vond ik best wel mee vallen. Hij deed uiteindelijk goed zijn werk!

7) Pink Shatter

Als laatste heb ik deze voor jullie. Pink Shatter is een mooie roze shatter lak met een lichte shimmer. Minder dan de bovenstaande lak.


Dat was mijn review! Ik ben best lang bezig geweest met het maken van de foto's en het schrijven van het artikel. Ik hoop dat jullie het artikel leuk vinden en hoor graag wat jullie vinden van de lakjes. Heb jij al deze lakjes aangeschaft bij de Big Bazar? 

5 opmerkingen: