donderdag 28 maart 2013

Swatch&Review: La Femme Lime Cream (103) (+Dupes)

Hehe, eindelijk is het dan daar! Het mooie weer is terug in Nederland. Het zonnetje schijnt en de lucht is mooi blauw. De lente is al een paar dagen geleden officieel begonnen, maar nu begint het voor ons gevoel ook eindelijk aan te breken. Bij de lente zijn er altijd kleuren waar je aan kan denken als het gaat om nagellak. Als ik denk aan lente en nagellak, dan denk ik aan pastelkleuren. Vandaar dat ik vandaag voor jullie een leuke review heb van het merk La Femme met een mooie groene pastelkleur. Kijken jullie mee?

Swatch: La Femme, Lime Cream (103)
Zo ziet het lakje eruit, vrij standaard. Wat we inmiddels gewend zijn van La Femme. La Femme heeft zo nu en dan erg verrassende kleuren in het assortiment zitten en dit vond ik er eentje van. Deze had ik bij de Kruidvat gekocht voor €1,50. Dit geldt voor alle La Femme kleuren van de nieuwe collectie. La Femme is een super mooi budgetmerk met een inhoud van 15ml. Ze geven alle lakjes namen en nummers. Dat vind ik altijd zo fijn aan budgetmerken! Die doen dat sneller dan de wat duurdere merken. 
De dekking na de eerste laag, ja wat kan ik er over zeggen? Het valt me wel tegen. De kleur neigt nu iets meer naar het gele dan naar het groene. Ik vond de eerste laag niet mooi. Het droogt overigens wel redelijk snel, brengt ook gemakkelijk aan en de applicator vind ik erg fijn. De dop en het uiterlijk ogen en voelen goedkoop aan. 
Ook de tweede laag vond ik niet echt denderend. Hier en daar kon je mijn nagel nog goed zien, maar de kleur neigde al meer naar hetgeen dat in het flesje zit. Al vind ik het toch nog wel iets te gelig voor de kleur zoals ik hem in eerste instantie in gedachten had. 
Hmmm, zelfs bij de derde laag ben ik nog niet helemaal tevreden. Het komt wel steeds dichterbij de kleur in het flesje. Bij de derde laag duurt het ook lang voor het droog.
Mijn mening is eigenlijk dat dit lakje me wel een beetje tegen valt in tegen stelling tot andere lakjes van La  Femme. Het is denk ik wel een mooi kleurtje om te verwerken in een Nail Art. Of ik het weer zou kopen, weet ik niet. De Prijs valt wel mee, maar toch... niet echt mijn meest mooie Pastel kleur!

Facts:
Merk: La Femme
Naam: 103, Lime Cream
Inhoud: 15ml
Prijs: €1,50
Verkrijgbaar bij: Kruidvat
Dekking: 3-4 lagen
Droogtijd: Eerst redelijk snel, daarna wat minder. Totaal wel een kwartier wachten.
Makkelijk aan te brengen: ja, maar dekt niet goed 
Makkelijk te verwijderen: ja!
Glitter/Gloss/Matt: Pastel en glossy

Mijn mening: Over het algemeen vind ik het een mooi en bijzonder pastelkleurtje, maar ik weet niet of ik het een tweede keer aan zou schaffen. Nu is het over het algemeen altijd wel zo dat pastekleuren slecht dekken, maar dit vind ik toch wel een tegenvaller, wel een mooi kleurtje als nail art. Ook vind ik La Femme een prachtig merk om water marble mee te doen. Ook leuk als nail art.
Voordeel: goedkoop, veel inhoud, mooi kleurtje, brengt fijn aan, fijn uiterlijk, makkelijk verkrijgbaar en heeft een naam met nummer.
Nadeel: droogtijd duurt lang, dekking is slecht, voelt goedkoop aan.


Lakjes die erop lijken
Tegenwoordig beginnen veel lakjes op elkaar te lijken en willen mensen graag de goedkoopste versie hiervan kopen. Vandaar ook dat ik naar vergelijkbare lakjes voor jullie heb gezocht!
Van links naar rechts en van boven naar beneden:
Nicole by OPI: Duffy Dill (Prijs: $7.00, inhoud: 15ml, bron: klik)
Alessandro: Lime-Vanilla (Prijs: €9.95, inhoud: 10ml, bron: klik)
Illamasqua: Radium (Prijs: €14.00, inhoud: 15ml, bron: klik)
Sinful Colors: Innocent (Prijs: $1.99, inhoud: 15ml, bron: klik)
Barry M: Lime Green (Prijs: €4.99, inhoud 10ml, bron:klik)


Over het algemeen vind ik het een leuk kleurtje, maar niet heel erg bijzonder. Er zijn veel soorten pastel groene kleuren. Enkel vanwege de prijs zou ik het doen, en omdat het er gewoon vrolijk uitziet! Wat vinden jullie van dit kleurtje? Wat is jullie ervaring met het merk La Femme?

3 opmerkingen:

  1. Leuk kleurtje, jammer alleen dat hij slecht dekt. Het merk La Femme kende ik al en dan vooral van hun oogschaduws omdat die gewoon echt prachtig zijn met goede pigmentatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer dat het lakje zo slecht dekt... Ben ik dus echt niet gewend van La Femme

    BeantwoordenVerwijderen