vrijdag 8 maart 2013

Swatch&Review: Kiko, Holographic 402 (+Dupes)

In mijn shoplog hebben jullie dit lakje al voorbij zien komen. Dit is werkelijk waar een van de mooiste holografische lakjes die ik ooit ben tegen gekomen die een kleurtje hebben. Kiko is een buitenlands (volgens mij Italiaans) merk dat niet in Nederland verkrijgbaar is, maar wel in het buitenland en is zeer budgetproof. Hoewel de standaardprijs zo'n €4,95 is per lakje, hebben ze ook regelmatig lakjes voor €1,50 in de aanbieding. Vandaag laat ik jullie dit prachtige lakje zien, dus bereid je maar vast voor op een aantal foto's!


Kiko: Holographic 402
Kiko, wat een heerlijk merk is het toch! Het heeft een ideaal uiterlijk. Strak en handig, zo kan je van de bovenkant zien welk kleurtje je hebt (heel handig voor meiden die, net als ik, een té grote stash hebben) en past het bijna in elke kast. Wat ik zelf zo fijn vind aan Kiko is de dop. Aan de dop kan je namelijk zien om welke collectie het gaat. Bij iedere collectie is de dop weer anders gekleurd of voelt deze anders aan (met voelen bedoel ik de 'liquid sand'-collectie. Nog een positief puntje: de applicators zijn echt perfect! 
Met deze positieve ervaringen ging ik blij dit lakje testen.... kijk verder voor de resultaten.
Hmmmm, over de dekking ben ik nog niet helemaal uit. Het dekt net niet helemaal in één laag (hoewel je dit niet ziet als je in de zon loopt) en brengt anders aan dan ik gewend ben van de Kiko-lakjes. Het is wel een prachtig lakje! Het deed me overigens erg veel denken aan de Pupa holografische nagellak. Zelfde dekking, kwaliteit en enigszins ook de kleur....wat vinden jullie? Op de linker foto heb ik gebruik gemaakt van daglicht en rechts met flits. Beide foto's één laag en zonder base- en topcoat!
De tweede laag brengt ook makkelijk aan en zorgt voor een perfecte dekking. Deze nagellak heeft nog een voordeel: hij droogt zeer snel! Ik heb een paar minuten moeten wachten totdat de eerste laag droog is en daarna weer een paar minuten tot de tweede laag  droog was. Het is een prachtige roodkleurige holografische nagellak die zeker de moeite waard is om aan te schaffen. Zeker voor de prijs van €1,50!
In werkelijkheid is het lakje iets meer aan de rode kant dan aan de roze kant:).



Facts:
Merk: Kiko
Naam: Holographic, 402
Inhoud: 11ml
Prijs: €1,50
Verkrijgbaar bij: Kiko-winkel, Duitsland
Dekking: 2 lagen
Droogtijd: 3-5 mins per laag
Makkelijk aan te brengen: ja 
Makkelijk te verwijderen: ja!!! 
Glitter/Gloss/Matt: Holographic


Mijn mening: Jup, het is me weer gelukt om een nieuwe mooie budget holografische lak te vinden. Het doet me erg denken aan de mooie lakjes van Pupa, maar nóg goedkoper (fijn he!), droogt snel en brengt gemakkelijk aan. I looovee this color! 
Voordeel: Droogt snel, brengt makkelijk aan, goedkoop, doet wat hij belooft.
Nadeel: Alleen in het buitenland verkrijgbaar, dekt niet heel egaal (dit zie je niet in de zon, maar wel als je beter kijkt), blijft niet mega lang zitten (zo'n twee dagen).


Lakjes die erop lijken
Tegenwoordig beginnen veel lakjes op elkaar te lijken en willen mensen graag de goedkoopste versie hiervan kopen. Vandaar ook dat ik naar vergelijkbare lakjes voor jullie heb gezocht!

Dit was eigenlijk het enige lakje dat ik kon vinden dat een beetje in de buurt zat van dit mooie lakje. Ik weet wel dat dit lakje Holographic 511, Hot Pink heet van Artform. Verder kon ik geen prijs vinden of inhoud.  Ik ben benieuwd wat jullie vinden van dit lakje en ik hoor graag jullie mening hierover!



3 opmerkingen: