woensdag 13 maart 2013

Nailpolish Battle: Essence Nail Art Twins, New vs. Old

Ja het is weer tijd voor een nieuwe Nailpolish battle! Sinds de nieuwe artikelen in de winkels liggen van Essence waren er een aantal dingen die ik gewoon uit moest proberen. Een van die dingen was de nieuwe versie van de Nail Art Twins. Met de oude versie was ik heel blij en vond het jammer dat ze uit de collectie waren, maar toen kwam Essence ineens met het bericht dat er nieuwe Twins kwamen... dit moest ik natuurlijk uit proberen en vandaag laat ik deze aan jullie zien door middel  van een battle. Kijken jullie mee?



New                       Old
VS
Zoals jullie kunnen zien is er een groot verschil tussen de twee lakjes. Persoonlijk vond ik de oude lakjes er leuker uitzien. Het is weliswaar minder handig om op te ruimen, maar op deze manier kon je snel zien met welk lakje je te maken had. De verder niet heel erg veranderd, maar de dop van het nieuwe flesje vind ik wel weer fijner. Deze voelt prettig aan en glijdt niet snel uit je handen. De stand is nu 1-1.

                        New                                             Old
Mochten jullie de afbeeldingen niet goed genoeg kunnen zien, klik er dan even op voor de vergroting. Als basislak heb ik twee lagen aangebracht van de prachtige Limited Editie Coolibri genaamd C05, Virgin Forest. Als ik eerlijk moet bekennen vond ik het aanbrengen van het oude lakje prettiger, maar de originaliteit van het nieuwe lakje sprak mij wel meer aan! Dit lakje heeft iets meer dimensie door de variatie van de glitters (niet alleen in grootte, maar ook in kleur). De glitters van de oude collectie blijven wel makkelijker op hun plaats zitten, maar de nieuwe collectie droogt sneller. De stand staat nu 3-3.

                           New                                      Old
Zoals de meesten van jullie wel weten vind ik het verschrikkelijk irritant wanneer er een stikker op de dop zit met daar de naam op. Dit is vaak zo lelijk! Je kan het er ook niet zomaar afhalen, stel je voor dat je de naam vergeet! Wat dat betreft vind ik wel dat ze geluisterd hebben. Veel beter gedaan op deze manier, maar de tekst is niet echt duidelijk leesbaar op deze manier. Toch krijgt het nieuwe uiterlijk mijn punt! 4-3.

                            New                                     Old
Ook nu is het uiterlijk er sterk op verbeterd. Het is overzichtelijker en heel goed te lezen. Daarom gaat nu mijn punt weer naar de nieuwe versie. Wat ik wel jammer vind, op beide lakjes kan je geen ingrediënten lezen! Helaas. De stand staat nu 5-3. De oude lakjes hadden inhoud van 10ml en de nieuwe 5ml. Dat is best een groot verschil. Qua inhoud gaat er een punt naar het oude lakje. Dit geldt ook voor de prijs. De oude lakjes kostten €1,69 en de nieuwe lakjes €1,89! Ofwel, ze zijn niet alleen twee keer zo duur geworden, maar zelfs nóg duurder! Jammer, van deze enorme verandering. Deze punt gaat ook naar de oude lakjes. Dit zorgt ervoor dat de stand nu staat: 5-5. Het loopt gelijk op!

                                 New                           Old
Zo zien de dop en applicator er dus uit. Zoals jullie inmiddels weten vind ik de dop van de nieuwe versie beter, mooier en fijner. Daar was mijn punt al naar toe gegaan. Zoals jullie duidelijk op de afbeeldingen kunnen zien is de applicator van de nieuwe lak breder dan de oude lak. Dit is misschien hetgeen dat ervoor zorgt dat het aanbrengen makkelijker gaat. Wat ik toch moet zeggen, is dat ik de applicator van de oude lak toch fijner vind. Deze is namelijk erg soepel en lang. Dit vind ik erg fijn! De punt hiervoor gaat dus naar de oude lak 5-6.


Het scheelt niet veel, maar we hebben een winnaar..... de oude versie van de Nail Art Twins! Hoewel Essence veel dingen heeft verbeterd, zijn er toch dingen die ik belangrijk vind die achteruit zijn gegaan. Alleen al de prijs en in de inhoud zijn voor mij belangrijk genoeg om te bepalen dat ik de oude lakken fijner vond. Qua originaliteit en hoe de lak droogt, net als het uiterlijk vind ik de nieuwe lakken fijner! Wat is jullie mening over de nieuwe Nail Art Twins?

5 opmerkingen:

  1. Ik heb zelf nog geen nieuwe gescoord eigenlijk ;3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb nog geen nieuwe, ik had nog 2 oude!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke review! :) Ik moet nog maar eens een nieuwe gaan halen om te kijken hoe het me bevalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed geschreven! Erg jammer dan je voor meer minder krijgt >_<

    BeantwoordenVerwijderen