zaterdag 9 maart 2013

Review: 3x Golden Rose

Golden Rose, wie kent het merk niet? Zeker als je een fanatieke nagellakfan bent, dan heb je dit merk ongetwijfeld al regelmatig voorbij zien komen. Ikzelf ook op vele andere beautyblogs. De reden dat ik eigenlijk nooit echt eerder over dit leuke merk heb geschreven, is omdat dit een merk is dat lastig verkrijgbaar is. Voor zover ik weet is dit bijvoorbeeld alleen via beurzen verkrijgbaar en via internet. Golden Rose staat bekend om de meest waanzinnige glitters in hun nagellak. Zo is de bekendste collectie de Scale Effect-collectie. Nu Golden Rose een nieuwe collectie uitgebracht heeft genaamd 'Jolly Jewel', was ik erg  nieuwsgierig geworden en besloot ik eens wat uit te proberen.
Vandaag laat ik jullie drie verschillende lakjes zien. Dit zijn de lakjes die ik online besteld heb van de webshop: Ilonas-Nails.nl en vraagt betaalbare prijzen voor de lakjes en redelijk lage verzendkosten. Op deze webshop heb ik twee lakjes van de Jolly Jewel-collectie gekocht en één uit de Scale Effect-collectie. Kijken jullie mee?



Review: 3x Golden Rose
Heb jij ook wel eens dat gevoel dat je denkt, wat een mooi lakje! Maar dat je dan de prijs ziet en er van schrikt? Dit gevoel heb ik al heel snel bij Chinese lakjes die ze via webshops verkopen. Sinds ik Golden Rose heb ontdekt is dit niet meer het geval voor mij! Zij hebben juist dat geen wat je nergens anders voor die goedkope prijs kan vinden. Ik heb drie lakjes besteld. Op de foto zien jullie de volgende lakjes: 1) Jolly Jewels, 105; 2) Jolly Jewels, 110 en 3) Scale Effect 06. Deze laat ik vandaag aan jullie zien. Ik weet dat ze namen hebben, maar deze staan niet op de lakjes zelf dus die moeten jullie maar even op internet zoeken!


Jolly Jewels, 105
Toen ik deze collectie zag, wist ik meteen dat ik ze wilde hebben. Jolly Jewels is een vrij recente collectie en inmiddels zijn er alweer méér op de markt vanaf volgende week. Deze heb ik gekocht voor €3,99 per stuk en hebben een inhoud van 10.8ml  wat redelijk veel is. Bovenstaande lakje heeft een paarse ondertoon met groene en donkerpaarse glitters die variëren van grootte. Op de foto lijken de glitters blauw, maar dit komt enkel door de flits. De nagellak heeft wel tijd nodig om te drogen en dekt naar mijn mening een beetje matig. Je hebt minstens twee lagen nodig voor deze kleur. Hij is wel uniek! 

Jolly Jewels, 110
Vanwege deze lak was ik meteen fan van Golden Rose. Dit is werkelijk waar de meest unieke lak die ik ooit zo'n beetje heb gezien en in mijn stash heb. Zelf vond ik hem wel enigszins lijken op It's A Trap-eze, maar in het echt lijkt het er niet erg op! Nummer 110 heeft een soort yoghurt-basis. Deze lak heeft dezelfde glitters als de bovenstaande lak, maar in andere kleuren: grote rode glitters, blauwe kleine glitters. Dekt in twee lagen en is echt wel een must-have! Ook deze dekt in twee lagen en duurt even voordat het droog is.

Scale-effect, 06
Als laatste heb ik nog een van de lakjes waar Golden Rose bekend van geworden is. De Scale-effect lakjes zijn erg uniek en werkelijk waar prachtig om te verwerken in een nail art. Stuk voor stuk zijn ze prachtig, maar dit vond ik één van de mooiste (degene die ik eigenlijk wilde, was uitverkocht) en heeft me werkelijk waar verrast.
De lak is echt bedoeld als topcoat, vandaar dat ik het even anders laat zien dan normaal. Het is lastig om te fotograferen, omdat het iedere keer een andere kleur heeft. Als boventoon heeft dit lakje een blauwe kleur, als ondertoon allerlei verschillende kleuren met namen geel. Het is echt een mooi kleurtje om snel over een nail art heen te doen en een ander effect te krijgen. Een zeer mysterieus effect en één laagje is al genoeg. Deze droogt ook nog redelijk snel. Alle Scale-effect lakjes kosten normaal gesproken €4,99 via Ilonas-nails, echter zijn ze nu in de aanbieding voor €2,50! (Echt de moeite waard om aan te schaffen). De lakjes hebben een inhoud van 10ml. Als basiskleur heb ik gebruik gemaakt van Catrice C02, Jetsetter (LE, Cruise Couture).


Mijn mening: Golden Rose, ja het is weer eens heel wat anders dan alle andere merken die je gewend bent. Er zitten heel wat bijzondere lakjes tussen die zeker de moeite waard zijn om aan te schaffen. Let wel goed wanneer je de lakjes koopt, want ze zijn alleen via internet te bestellen en ik zou ze alleen kopen als ze in de aanbieding zijn!
Voordeel: Mooie kwaliteit, dekt goed, uniek, droogt redelijk snel en zijn echte must-haves! Ook vind ik het uiterlijk van de lakjes erg leuk! Komen ook in een grote hoeveelheid.
Nadeel: Alleen via webshops verkrijgbaar of beurzen, de applicators vind ik niet echt fijn, lastig te fotograferen.


Ja meiden bij deze zeg ik tegen jullie dat, mocht je nog niks van dit merk in huis hebben, je ze maar eens snel moet gaan bestellen. Dit is denk ik wel een van mijn nieuwe favoriete merken geworden... I Love It! Wat is jullie mening over dit merk en deze collecties? Ik hoor het graag...

5 opmerkingen: