zaterdag 2 maart 2013

Shoplog: Vakantie '13 (Limburg en Duitsland)


Shoplog: Voorjaarsvakantie Limburg/Duitsland
De vakantie is alweer bijna voorbij voor Nederland en ook voor mij. Afgelopen week ben ik op vakantie geweest in Limburg. Dit heb ik expres niet gemeld op mijn blog, omdat mijn blog redelijk vaak bekeken wordt. Tegenwoordig weet je het ten slotte nooit;). Hoewel ik de afgelopen weken vrij veel gekocht heb, heb ik ook nu weer een aantal leuke lakjes gekocht. Kijken jullie mee naar wat ik gekocht heb?

Duitsland is het ultieme land voor nagellakliefhebbers. Niet alleen verkopen ze er merken als Essence en Catrice (die er vandaan komen), maar ook P2, Kiko en meer. Aangezien we op vakantie gingen naar Zevenum, leek dit mij de ultieme gelegenheid om naar Oberhausen te gaan. Oberhausen is het grootste overdekte winkelcentrum van Europa…. Het is ook echt heel groot! Hier heb ik verschillende lakjes vandaan gehaald. Ook heb ik er nog een aantal gekocht in Nederland, kijken jullie mee?

Shoplog: Limburg/Duitsland
 
Het zijn redelijk wat nagellakjes die ik gekocht heb, maar in Duitsland zijn de meeste dingen veel goedkoper dan in Nederland (sowieso zonder BTW, dus dat is altijd wel goedkoper). De lakjes die ik gekocht heb zijn als volgt: 1) Pink Tease, Blauwe Glitter; 2) Pink Tease, Gele Glitter; 3) Pink Tease, Rode Glitter; 4) Essence SET, 15 Glitter On Me; 5) Essence SET, 16 Cool Breeze; 6) P2 Holo Topcoat, 040 Just Fantastic; 7) Kiko Holographic, 402 en 8) Kiko Rock-Top, 609.
 
Voor iedere nagellak geldt dat ik één foto heb met onderlaag en één zonder onderlaag. De nagellak die ik hiervoor gebruikt heb is: Catrice 905, Steel My Soul. Hiervan heb ik twee laagjes aangebracht. Ook heb ik foto’s gemaakt zonder nagellak laag. Beide foto’s zijn gemaakt met flits. De nagellakjes zelf zijn maar één laag (tenzij anders vermeld is).


1) Pink Tease, Blauwe Glitter
Pink Tease is een budgetmerk dat je kan kopen in verschillende budgetwinkels zoals de Big Bazaar. Deze lakjes zijn erg leuk, maar erg brengen erg lastig aan.  Dit is een lakje met grote, grove blauwe glitters. Leuk om op te doen als je veel tijd hebt, droogt langzaam. Alle lakjes van Pink Tease hebben een inhoud van 12ml en kosten €1,00 per stuk. De eerste foto is gemaakt met flits, tweede zonder.

2) Pink Tease, Gele Glitter
Dit is een onwijs mooi lakje met subtiele gele glitters. Heel apart en zeker de moeite waard! Brengt een stuk makkelijker aan dan de bovenste lak. De vorm van de glitters zijn kleiner dan bovenstaande glitters. Drogen ook een stuks sneller en ik ben fan van dit lakje!

3) Pink Tease, Rode Glitter
De fijnste glitter van alle drie de lakjes. Subtiel en brengt het makkelijkst aan van allemaal. Deze nagellak heeft een lichte, rode gloed als basis. Deze lak heeft als hoofdglitter rood en wordt afgewisseld met goudkleurige glitters. Mooier als topcoat dan als gewone lak. Bij de foto zonder onderlaag heb ik twee laagjes gebruikt.

4) Essence SET, 15: Glitter On Me
Aangezien ik een enorme fan ben van de Special Effect Toppers van Essence en ik ze ook ongeveer allemaal heb in mijn collectie, moest deze er ook bij komen. Toen ik deze op de persfoto’s zag, was ik erg nieuwsgierig geworden. Het zag er onwijs mooi uit! Helaas was deze iedere keer uitverkocht bij de nieuwe wisseling, of niet binnen gekomen. Jammer! Toen ik de Duitse winkelketen DM (soort Kruidvat), werd ik aangenaam verrast bij het zien van de nieuwe lakjes! Deze nam ik direct mee en ben ik gelijk uit gaan testen. Op bovenstaande resultaten heb ik maar één laagje gebruikt en waaauw! Hij is echt ge-wel-dig! Essence heeft zichzelf zeker overtroffen met deze. Hij brengt zeer gemakkelijk aan en verwijderd makkelijk. De naam is erg leuk en er zit een leuke variatie aan glitter in. Zowel kleine ronde glitters als van die ‘spangles’ zeg maar. Deze zijn voornamelijk blauw en roze. Zelf vind ik het mooiste om het op een nagellak aan te brengen die totaal anders van kleur is.

5) Essence SET, 16: Cool Breeze
 
Dit was nog een Special Effect Topper van Essence waar ik erg nieuwsgierig naar was geworden. Toen ik hem echter had gekocht, vond ik hem erg lijken op ‘Night In Vegas’. Ik was benieuwd of dit ook zou zijn op je nagels. Het lakje lijkt wel op de nagellak van ‘Night In Vegas’, maar is toch anders. De naam ‘Coolk Breeze’ past er ook goed bij. Echter is deze erg lastig aan te brengen  en droogt langzaam. Niet geschikt als gewone nagellak. De Special Effect Toppers hebben een inhoud van 8ml en kosten in Nederland €1,89 en in Duitsland slechts €1,75! Er zijn verschillende in omloop. Deze foto’s zijn gemaakt zónder flits.

6) P2 Holo Topcoat, 040 Just Fantastic
P2 is een redelijk bekend cosmetica merk net als Essence en Catrice. Dit merk wordt ook verkocht in de DM winkels in Duitsland. Qua prijs is het vergelijkbaar met Essence. P2 vind ik een mooi merk en heeft zo nu en dan zeker mooi nagellak. Dit lakje zag ik en wilde ik meteen hebben. Niet alleen heb ik een zwak voor glitter nagellak, maar ook voor holografische nagellak. Dit lakje heeft mij €1,75 gekocht. De nagellak heeft een inhoud van 11ml. Het is een perfecte mooie basis glitter en heeft een lila-kleur als ondertoon. Ik heb twee lagen gebruikt voor beide foto’s. Op 

7) Kiko Holografisch, 402
Tja, jullie hebben er al vaker over op mijn blog gelezen. Kiko is een leuk budgetmerk dat van oorsprong Italiaans  is (voor degene die dat nog niet wisten) en is helaas niet verkrijgbaar in Nederland, wel via de webshop. In Duitsland kwam ik twee leuke lakjes tegen in de aanbiedingsbakken. Eentje daarvan was deze Holografische nagellak. Zoals jullie wel weten ben ik helemaal weg van holografische topcoats. Een rode was er eentje die ik niet eerder had gezien en hij dekt mooi in twee lagen, zonder onderlaag. Deze lak heeft een inhoud van 11ml en heeft mij €1,50 gekost bij de Kiko-winkel in Oberhausen.

8) Kiko Rock-Top, 609
 
Ook deze lag in de aanbiedingsbakken. Een mooie blauwe kracking topcoat. Kiko noemt de cracking lakjes Rock-Top. Alle Kiko nagellak hebben een inhoud van 11ml. Deze kostte mij ook €1,50. Het brengt makkelijk aan en scheurt vrij snel. Ik ben erg onder de indruk van het kleurtje. Wel lijkt het alsof hij half glimmend en half mat opdroogt. Ik heb geen topcoat gebruikt, dus daardoor zou dat kunnen komen.


Ik hoop dat jullie deze shoplog leuk vonden! Duitsland is echt een land waar je als nagellak liefhebber echt naar toe móet. In dit land hebben ze de mooiste en goedkoopste nagellak-merken die er te vinden zijn. Ben jij wel eens in Duitsland wezen shoppen? Wat is jouw favoriete nagellak dat je daar gekocht hebt? Welk merk raad jij mij aan om nog eens te halen?

2 opmerkingen:

  1. die pink tease lakjes zijn ook gewoon bij de big bazar in nederland te krijgen :3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben echt jaloers op de P2 en Kiko lakken! Ook vind ik Glitter On Me er heel gaaf uitzien!

    BeantwoordenVerwijderen