woensdag 2 oktober 2013

Nailpolish Battle: Essence, Glorious Aquarius; Old vs New

Essence is naar mijn mening een geweldig merk, er zijn vele producten waar ik erg fan van ben (denk maar aan de lipstains, die mooie Pearl Shimmer Powder en uiteraard nagellak). Echter er is één lijn van Essence, waar ik altijd enthousiast over ben. Dan heb ik het over de Special Effect Topperlijn. Deze hebben jullie al redelijk vaak voorbij zien komen. Een favoriet in het speciaal: Glorious Aquarius. Toen ik in de Kruidvat liep, kreeg ik best wel even een schok. Wat hadden ze nu weer gedaan?

Ik zag namelijk ineens een Topper die ik nooit eerder had gezien, eentje die helemaal blauw is en een heel ander uiterlijk had. Het verbaasde me vooral, omdat deze niet was aangekondigd met de nieuwe collectie. Dit sprak mij aan en uiteraard moest ik even naar het lakje kijken. Toen las ik op de achterkant, Glorious Aquarius en was ik erg verbaast. In mijn achterhoofd wist ik gewoon dat ik het lakje al had, alleen dan totaal anders. Tijd dus om mee naar huis te nemen voor een vergelijking!



Old                              New
 VS 
Zoals ik zei, was het uiterlijk van het lakje dat mij meteen aansprak. Het oude lakje heeft een zwarte dop, terwijl het nieuwe lakje een zilveren dop heeft. Zelf ben ik niet zo´n fan van deze verandering. Het lijk wel alsof alle merken ineens een zilveren dop krijgen. Ik vind het er ook goedkoop uitzien, terwijl het met een zwarte dop er mooier uitziet. Verder is er op de nieuwe dop nog een stikker geplakt met daarop 3D Glitter. Iets wat voor mij eigenlijk onnodig is om te doen, al geeft het wel een grappig effect. Echter gaan dit soort stikkers vaak loslaten bij de randjes en snel irriteren. Ik vind dit dus niet zo fijn. Wat betreft deze veranderingen gaan voor mij de punten naar het oude lakje: 1-0 (ik reken de kleur en stikker als één punt). Als ik snel kijk naar de rest van het uiterlijk, is er nog iets dat mij opvalt: het lettertype. Op de nieuwe lakjes zie je alles veel beter gedrukt staan en is alles makkelijker te lezen. Hierdoor gaat deze punt naar het nieuwe lakje. De stand is tot nu toe: 1-1. 

Old                                           New
Dan is er een aspect wat ik zelf erg belangrijk vind. Het lakje zelf. Iets dat beide lakjes gemeen hebben is dat ze geïnspireerd zijn door de kleur blauw (vandaar ook de naam). Het oude lakje is een lakje dat voornamelijk bestaat uit zeshoekige blauwe glitters, deze worden afgewisseld met kleinere ronde glitters (ook blauw/blauwgroen van kleur) en er zitten zelfs multicolored glitters is. Dit zijn de allerkleinste glitters die je ziet. Deze lak heeft een blauwe kleur met een groene gloed. Dit vind ik prachtig hierdoor zien de kleuren er telkens er anders uit. Ook vind ik het leuk dat er nog kleur in zit, die wat lastiger op je nagels te krijgen is. Dit is de roségouden kleur. 
Als je gaat kijken naar het nieuwe lakje, dan is de variatiegrootte vrijwel hetzelfde. Alleen de grootste glitters zijn wel een slag groter. Ook valt mij op dat de kleinste glitters compacter zitten en je deze sneller ziet op de nagel. Bij het nieuwe lakje is er ook nog iets dat mij opvalt. Deze bevat slechts één kleur. Dat is alleen de kleur blauw. Op zich past de naam beter bij dit lakje. Hierdoor gaat er een punt naar nieuwe lakje, maar de kleurvariatie is iets wat mij zelf altijd erg aansprak van het oude lakje. Hierdoor krijgen ze allebei één punt: 2-2. 

Old                                         New
Wat betreft de naamgeving kan ik heel kort zijn. Dit vind ik op zich een hele fijne manier om de naam te weergeven, maar als jij deze lak al snel hebt of per ongelijk met nagellakremover er over heen gaat. Is de naam zo weg. Aangezien ze beiden de naam op deze manier hebben, kan ik hier niet echt punten voor geven of aftrekken. 

Old                              New

Wat ik net al vertelde over het uiterlijk van het lakje, is dat de tekst veel beter te lezen op de oude lak (dit heeft niet te maken met het feit dat deze lak al wat ouder is, dit potje is een vrij nieuw potje). Bij vrijwel geen van de Essence lakken staan de ingrediënten er op en verder is er vrij weinig veranderd. Echter viel er wel iets anders mij op. Dat was namelijk dat er bij de nieuwe lak rechts onderin een icoontje is bijgekomen. De houdbaarheid van de lak na het openen (36 maanden). Een pluspuntje erbij voor de nieuwe lak! 2-3.

Old                         New

Als allerlaatste aspect hebben we nog de applicator. Ik merkte al direct op dat de dop van het nieuwe lakje iets groter is. Op zich is dit niet eens zo erg, maar ik vind het niet echt mooi overkomen. Hierdoor gaat er een punt naar de oude lak: 3-3. Tijdens het aanbrengen van de lak vond ik wel dat dat het oude lakje de glitters beter.


Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om wat jij het mooiste vind qua lak. Zelf ben ik een grote voorstander van de oude lak en naar mijn mening is de nieuwe lak ook mooi, maar net niet helemaal mijn ding. Waar gaat jullie voorkeur naar uit?

3 opmerkingen: