donderdag 10 april 2014

Review: Catrice LE, Luxury Lacquers Overige Lakken

Bij het vierde en laatste deel laat ik nog twee overige lakjes zien van de Catrice Luxury Lacquers collectie. Twee die ik pas later had gekocht dan wanneer ik mijn eerste review had geschreven. Het gaat hierbij om één Holografisch lakje en één Chameleon lakje.


Review: Catrice LE, Luxury Lacquers Overige Lakken
Dit zijn de twee lakjes waar ik het over had. Als eerste laat ik het overgebleven holomania lakje zien en als laatste het enige 'Chameleon'-lakje dat ik heb aangeschaft en naar mijn mening veruit de mooiste van de collectie was. De lakjes heten: 1) C02, ApHolo en 2) C05, Chromeo & Julia.

1) Holomania C02, ApHolo
Als eerste heb ik dit overgebleven lakje voor jullie. In eerste instantie had ik enkel de andere drie nagellakjes gekocht en liet ik deze staan omdat hij naar mijn mening erg veel zou lijken op die van de HEMA. Echter was ik zo onder de indruk van de kwaliteit dat ik deze toch mee naar huis moest nemen. Tijd om te testen!
Wat een fantastische dekking, ook nu ben ik weer niet teleurgesteld. Een ding viel mij op, hij lijkt inderdaad erg veel op die van de HEMA. Ik denk dat ik hier een nailpolish battle van ga maken. Al lijkt deze toch iets meer holo-effect in de lak te hebben en een iets betere dekking te hebben. Dat verbaast me een beetje, de lakken van de HEMA zijn namelijk ietsjes duurder (zo'n 6 cent), maar hebben wel 1 ml meer inhoud.
Wat een super mooi holografisch lakje is dit. Hoewel hij best veel lijkt op het andere holografische lakje, heeft deze toch meer dat regenboog-holo-effect in de lak en ben ik erg blij dat ik hem toch gekocht heb. Ik zou deze zo weer opnieuw gekocht hebben.

2) Chameleon C05, Chromeo & Julia
De Luxury Lacquers collectie bevatte ook nog een aantal Chameleon/Duochrome lakjes. Onlangs schreef ik al een review over de Camaleonte collectie van Collistar waar ik heel erg onder de indruk van was. Ook zat er al een in de Superheroes collectie van Essence. Dus vond ik zelf dat ik er geen een meer nodig had, aangezien ze vaak best wel op elkaar lijken of het Duochrome-effect is niet goed zichtbaar. Deze heb ik eigenlijk pas door het zien van foto's van andere meiden aangeschaft. 
Wauw!!! Wat een pareltje is deze toch. Ik kan met hand op mijn hart zeggen dat deze lak (naar mijn mening), de allermooiste is van de hele Luxury Lacquers LE. Wat een plaatje! Het effect is duidelijk zichtbaar en de dekking, wat een mooi resultaat na 1 laag. Ik vind het ook heel apart gedaan dat je twee totaal verschillende kleuren in de lak hebt zitten. Hierdoor komt zowel het roze als het bruine goed tot zijn recht.
Een tweede laag maakt het effect nóg mooier. Of je nou in het zonlicht staat of niet, het duochrome effect is goed zichtbaar en de droogtijd van de lak is ontzettend snel. I'm really impressed! Ik ben blij dat ik terug ben gegaan voor deze lak. Hij had absoluut niet mogen ontbreken in deze collectie en ik zou hem direct weer opnieuw aangeschaft hebben.

Mijn mening: Na een wat lichte teleurstelling van de vorige Sand' Sation collectie, ben ik weer helemaal opgevrolijkt door deze twee lakken. Ze mogen in geen enkele stash ontbreken en zijn ook nog redelijk betaalbaar. De droogtijd van beide lakken is erg snel en dekking is erg goed. Daarnaast zijn de namen ook nu weer erg leuk bedacht! Way to go Catrice, alleen mogen jullie wel eens ernstig rond de tafel gaan zitten om eens te bespreken wat er met  die kwastjes gaat gebeuren. Wat een drama!
Voordelen: Lekker betaalbaar, goeie kwaliteit, goeie dekking, snelle droogtijd, mooie lakjes, doet wat ze beloven, originele namen en goeie hoeveelheden.
Nadelen: Tijdelijk verkrijgbaar, te weinig lakjes van deze soorten uitgebracht, super zonde van de applicators (kwastjes) die van matig tot zeer slecht zijn van kwaliteit. Best jammer!


De Luxury Lacquers lakken zijn op dit moment te koop in de Kruidvat voor €3,69 per stuk.
Als je nog deze lakjes kan halen, dan zou ik dat zeker doen. Ik ben blij dat ik terug ben gegaan voor deze lakjes. Wat een mooie lakjes bevat deze collectie. Catrice heeft me echt weer uit hun dip gehaald, want de laatste tijd waren de LE's vrij teleurstellend (zacht uitgedrukt) door gebrek aan inspiratie. Dat lijkt nu weer terug te zijn en ik kan niet wachten op wat er komen gaat. De namen zijn ook erg leuk bedacht, de kwaliteit is goed alleen ben ik niet te spreken over de kwastjes.

2 opmerkingen: