woensdag 2 april 2014

Review: Catrice LE; Luxury Lacquers Sand' Sation (Part 2)

Vandaag het ena-laatste artikel van de Luxury Lacquers collectie van Catrice. Dit artikel zal bestaan uit de drie overgebleven lakjes van de Sand' Sation collectie die ik in mijn bezit heb. Zoals ik al eerder had vermeld, de zilveren lak heb ik niet dus deze kan ik ook niet reviewen. 


Review: Catrice LE, Luxury Lacquers Sand' Sation (Part 2)
Whoootttt! Een mond vol woorden, maar dan weet je wel meteen waar ik het over heb. De Sand' Sation collectie is mij tot nu toe aardig goed bevallen. Sommige lakken hebben mij positief verrast, maar kan de kwaliteit wel beter van de kwastjes. Nu heb ik er nog drie voor jullie. De lakken zijn: 1) C06, It's A PINKini World; 2) C07, TropiCoral en 3) C08 Waikiki Peach


1) C06, It's A PINKini World
It's A PINKini World is wel de meest knallende van de drie.  De naam verwoord goed wat voor kleur het is, namelijk een zuurstokroze kleur. Erg girly en leuk voor op het strand! Deze kleur heeft voornamelijk zilverkleurig en een paar andere kleurtjes. 
De eerste laag is vrij sheer, maar op het potje staat dan ook 2x aanbrengen. Dit geldt voor alledrie de lakjes, dus ben ik niet echt teleurgesteld door de dekking. Je kan de intensiteit goed zien van de roze kleur en ik vind hem nu al helemaal geweldig op mijn nagels. Ik kan niet wachten hoe hij eruit ziet met een tweede laag erop.
Wat een gaaf kleurtje! Ik krijg gelijk zin in de zomer door de tweede laag die erop zit. Het is echt een tof kleurtje en de dekking valt me behoorlijk mee. Hij lijkt op de foto's misschien op de rode lak, maar deze is echt knalroze. Ja, ik zou deze zo weer opnieuw gekocht hebben.

2) C07, TropiCoral
Ook dit lakje benaamd al goed wat voor soort kleur dit is. Een tropische, koraalachtige kleur. Ik was echt ontzettend benieuwd naar deze, want ik heb een zwak voor dit soort kleurtjes. Ze ogen vrolijk, zomers en speels. De lak bevat vooral zilverkleurige shimmers. Met in mijn achterhoofd dat ook deze twee lagen nodig had, ging ik hem lakken op mijn nagels.
Een nadeel aan dit soort kleurtjes, ze zijn vrijwel al-tijd sheer. Bij deze vond ik het nog vrij meevallen voor de eerste laag, maar ik zag mijn nageluiteindes nog doorschijnen en was ik benieuwd naar de tweede laag op mijn nagels.
Een tweede laag maakt de dekking en de intensiteit van de kleur al beter, maar ik ben beter gewend van deze collectie. Het is een mooi koraalachtig kleurtje, maar hij is niet erg dekkend. Best jammer, want het kleurtje staat bij iedereen goed. Al moet ik wel zeggen dat ik me niet heel erg stoor aan het doorschijnen van mijn tips. Ik weet niet of ik deze opnieuw gekocht zou hebben, wel als de dekking beter was geweest.

3) C08, Waikiki Peach
Ik moet zeggen, ook nu ben ik weer onder de indruk van de namen die Catrice bedacht heeft. Erg toepasselijk en ze beschrijven direct met welke kleur we te maken hebben. Dit kleurtje vond ik het meest apart van de drie en ook nu was ik weer erg nieuwsgierig geworden. Net als de anderen lakken bevat ook deze zilverkleurige shimmers.
Qua dekking had ik een beetje hetzelfde verwacht als bovenstaande lak. Zoals je ook op de foto kan zien is dit dan ook het geval na de eerste laag. De kleuren lijken ook enigszins op elkaar, maar kan je wel zien dat dit een oranjere variant van de twee is.
Hmm, ik denk dat ik deze lak qua dekking het minst mooi vind. Jammer, want het kleurtje is erg leuk en oogt ontzettend zomers. Net als de vorige lak ben ik een beetje teleurgesteld in de kwaliteit en dekking, maar als ik zou moeten kiezen tussen die twee zou ik voor deze gaan. Gewoonweg omdat dit toch wel een heel bijzonder kleurtje is. Als je hem over een andere kleur aanbrengt, dan denk ik dat dit kleurtje wel goed moet dekken.


Mijn Mening: Zo ontzettend leuk dat ik ze er vond uitzien in de potjes, zo ontzettend erg vallen ze tegen. Best jammer, want de kleurtjes zijn erg leuk, origineel en daarnaast ook zeker zomers. Als de dekking nou maar beter was geweest, dan was ik helemaal om! 
Voordelen: Originele kleurtjes, Sand-effect goed voelbaar, droogt redelijk snel.
Nadelen: Dekt niet goed genoeg, Tijdelijk verkrijgbaar.

Deze lakjes zijn op dit moment te koop in de Kruidvat voor €3,69 per stuk.
Best jammer van deze laatste twee kleurtjes. Vooral doordat de andere vier kleurtjes wél goed in de smaak vielen. Wat vinden jullie van deze drie kleurtjes? Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Laat het me weten, want wellicht ligt het nu gewoon aan mij;).

1 opmerking: