vrijdag 13 december 2013

Shoptip+Review: Nail Art Book by Helena Biggs

Nail Art is inmiddels onmisbaar in deze wereld. Het is een opbloeiende branche en een simpele lak of French Manicure is niet hip meer. Alleen is de vraag, hoe begin je daarmee? Welke tools heb je nodig? Hoe vind je inspiratie? Helena Biggs bedacht zich dat vele meiden (en misschien ook wel jongens) zich dit ook zouden afvragen en schreef een zeer inspirerende nail art boek die ik vandaag aan jullie laat zien. Deze heb ik onlangs met Sinterklaas gekregen en het leek mij wel leuk jullie een beetje wat dingen te laten zien uit dit boek.


Shoptip+Review: Nail Art Book by Helena Biggs
Het boek is groter dan een A4 en bevat 128 pagina's aan tips, ideeën en van alles en nog wat dat met Nail Art te maken heeft. Door een samenwerking met professionele stylisten en fotografen is dit boek werkelijk inspirerend en heerlijk om te lezen. Een ideaal cadeau dus voor iedereen die geen idee heeft wat ze aan een Nagellak verslaafde moeten geven.

De voorkant van het boek vind ik erg leuk. Het spreekt zeker aan doordat alles zwart/wit/zilver is en de nagels in kleur zijn gedaan, deze springen eruit (net als de titel)) en daardoor valt het boek ook gelijk op.
Als je het boek openslaat begint het al gelijk met een nail art! Altijd leuk uiteraard en op de tweede pagina gaat dit nog verder. Pas op de vierde pagina van het boek begint de inhoudsopgave. Deze is overzichtelijk en bevat ook weer afbeeldingen van nail arts. Ook staat er een leuke inleiding in over de geschiedenis van nail art. Erg leuk om te lezen en zeker interessant. Wist jij bijvoorbeeld al dat nagelverf (zoals het ook wel eens wordt genoemd) zo'n  5000 jaar al bestaat? 


Vervolgens wordt er keurig uitgelegd welke tools je nodig hebt en wat je moet doen om de perfecte maniure te krijgen en je handen er zo verzorgt mogelijk eruit te laten zien.
Dan heb je ook nog allerlei voorbeelden van nail art als inspiratie en zelfs nog hoe nail art gebruikt wordt inde modewereld! En dan ook letterlijk gebruikt wordt, wist je dat er jurken zijn die helemaal bestaan uit nepnagels? Lijkt me nou niet echt fijn zitten!

Dit nail art boek is te koop bij onder andere de Bruna en de boekenvoordeel voor €6,99 per stuk.
Uiteraard laat ik niet het volledige boek zien qua inhoud, ik wil natuurlijk geen rechtszaak aan mijn broek hebben door een volledige inhoud zo te plaatsen. Door enkele foto's heb je wel een idee van het boek. 

2 opmerkingen:

  1. Ah wat een leuk boek! Ik heb al 3 nailartboeken en vind het heerlijk om doorheen te bladeren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I need this book :)

    het lijkt me heel leuk om deze te hebben, en ik weet nu ook gelijk een kerst cadeau :)

    BeantwoordenVerwijderen