maandag 10 december 2012

Nail Art Tutorial: Pink Gradiënt Fairy

Afgelopen week heb ik vijf imageplates binnen gekregen van het prachtige merk NNail waar ik al eens eerder over geschreven heb. Vandaag laat ik een tutorial aan jullie zien waarvan ik gebruik gemaakt heb van een van deze imageplates! Als je wil weten hoe ik dit gedaan heb, klik dan op 'lees meer'!
Vandaag een Nail Art Tutorial die iets meer tijd en vaardigheid vereist. Dit is een tutorial waar je zeker wel wat voor geduld moet hebben, maar het resultaat prachtig zal zijn! Ik heb gekozen voor de kleur roze, maar het kan natuurlijk in allerlei kleuren!


Nail Art Tutorial: Pink Gradiënt Fairy
Het uiteindelijke resultaat! Ik ben er zelf erg blij mee en hoewel het toch wat tijd kost en wat moeite heb je toch een werkelijk prachtige nail art op je nagels. Eerst zal ik jullie vertellen welke producten ik gebruik hebt.


Overview: Nagellak
Zoals je kan zien heb ik gebruik gemaakt van verschillende kleuren nagellak. Allemaal in verschillende tinten roze op een paar na. Van links naar rechts zie je dat ik de volgende nagellakjes heb gebruikt: 1) Essence: Nude Glam, 06 Hazelnut Cream Pie; 02) Essence Colour3, Shoppin Trip In Ohio; 3) Color Club, Tippainter NA48 Lilac; 4) De Claire's: Roze Glitters; 5) Etos: Etos Effect Nails, 198 Roze Glitters;  6) Mega Colours: 395 Zilver; 7) Catrice: Speed Dry Formula Topcoat. Ik heb een reguliere basecoat gebruikt bij deze nail art.

Overview: Producten
Om deze nail art te verwezenlijken heb ik nog andere producten gebruikt. Dit zijn de volgende: 1) NNail: Imageplate B20; 2) Stamper and Scraper; 3) Sponsje; 4) Wattenstaafjes.


The Tutorial
Nu jullie weten wat ik gebruik hebt voor deze nail art, kan ik vertellen wat ik heb gedaan om dit ontwerp te verkrijgen!
Als altijd begin je met het aanbrengen van een basecoat. Vervolgens heb ik op de nagel waar ik het elfje ga plaatsen een nude-kleurtje aangebracht. Dit is het lakje van Essence Nude Glam, Hazelnut and Cream Pie. Hiervan heb ik twee lagen aangebracht op mijn ringvinger. Dit heb ik gedaan om op deze manier het Ombre effect wat ik straks ga toepassen mooier uit te laten komen! Het is overigens veel mooier om een nude-kleurtje toe te passen dan een wit kleurtje. Witte nagellak maakt het alleen maar hard. 
Terwijl ik op die nagel twee laagjes heb laten drogen ging ik met een sponsje de basis van de andere nagels aanbrengen. In dit geval heb ik gebruik gemaakt van de Essence Duo-lak: Shopping Trip In Ohio, waarvan ik de niet-Glitterlak heb aangebracht./ Dit heb ik gedaan door eerst wat harder te drukken en naarmate ik dichter naar mijn nagelriem ging wat zachter te drukken, op deze manier krijg je een mooi gradiënt-effect. Doe dit tot ongeveer twee-derde van je nagels! Laat dit goed drogen. Ik heb gebruik gemaakt van de 'True Spirit' make-up sponsjes.
Het voordeel van deze techniek is dat de nagellak snel droogt, als je het aangebracht hebt met de spons kan je eigenlijk al de tweede laag aanbrengen. Dit is een wat lichter kleurtje, namelijk die van de Color Club. Met de tippainter heb ik wat nagellak aangebracht op de spons, maar minder omdat je nu slechts tot één-derde van de nagel gaat doen. Echter dekt deze nagellak niet erg mooi en zal het iets langer duren dan de vorige lak. Laat deze heel even drogen en breng dan op de rand van je nagels de laatste gradiënt-laag aan, namelijk de Glitterlak van 'De Claires'. Dit is werkelijk waar een van de mooiste roze nagellakjes die ik in huis heb!
Als je dit eenmaal gedaan hebt, dan is de nagellak op je ringvinger droog en kan je beginnen met het Ombre-Effect. Persoonlijk vind ik dit erg mooi staan bij de Gradiënt Nails en is dit erg eenvoudig om te doen. Op de spons breng je twee kleuren nagellak aan, in dit geval heb ik de lakjes van Color Club en Essence aangebracht. Breng dit deppend aan op je ringvinger en zie het resultaat! Om het mooiste resultaat te verkrijgen is het mooi om nu ook al een topcoat aan te brengen. 
Terwijl je dit laat drogen, ga je verder met je gradiënt-nagels. Ik heb als laatste lak gebruik gemaakt van de Etos Effect Nails. Hierin zitten verschillende glitters in en dat is ook het mooiste bij dit effect. Het mooiste is ook om de grote glitters alleen aan te brengen op de plekken daar waar nagellak zit. Op de foto zie je wat ik bedoel. Een tip: breng de nagellak aan zoals je gewend bent, op deze manier zullen de glitters zich snel gaan plaatsen aan de uiteinde van de nagels! Breng een topcoat aan en deze nagels zijn klaar...
Als eenmaal de topcoat goed heeft gedroogd kan je gaan beginnen met het stempelen! Het is erg belangrjk dat de nagellak goed droog is daar waar je dit aanbrengt. Ik heb het elfje gestempeld op mijn ringvinger. Dit elfje zie is de middelste afbeelding op de Imageplate. Het viel mij wel erg op dat dit een vrij grote afbeelding is en niet volledig op mijn nagels paste, maar voor hen die langere nagels hebben is dit natuurlijk ideaal! Ik heb gestempeld met het prachtiger lakje van Mega Colours dat ik een tijd geleden gekocht heb bij de Kruidvat. De afbeelding stempelt erg fijn en geeft een mooi resultaat! Ben er super blij mee! Breng nu nog een topcoat aan en je resultaat is klaar! Overigens heb ik met puntige wattenstaafjes alle lak dat teveel was verwijderd met het puntje, heel erg handig en zijn te koop bij onder andere de Kruidvat.

Eindresultaat


Wat vinden jullie van deze nail art? Ik ben er zelf heeel erg blij mee! Wat vinden jullie mooier: Gradiënt of Ombre (of kan je niet kiezen? Zoals ik hahha). Ik moet zeggen dat ik de kwaliteit van deze Imageplate erg goed vind! Deze Imageplate kan je hier kopen en kost slechts $5,05 en is daardoor zeker goedkoper dan Konad en echt een aanrader! 

1 opmerking: