woensdag 29 oktober 2014

Review: Essence TE, EMA's Rock Out! + Sneek Peak Nail Art Design

Eerder konden jullie al lezen over de nieuwste Trend Editie van Essence die dit moment in de winkels ligt. Het gaat hierom een samenwerking tussen Essence en de EMA's. Deze collectie zou stoer, chique, gewaagd en elegant moeten zijn. Ik was er dus erg benieuwd naar!


Review: Essence TE, EMA's Rock Out!
In eerste instantie was ik vooral benieuwd naar de donkere zwarte nagellak en de Glow-In-The-Dark Topcoat, maar ik was zo enthousiast dat ik de gehele collectie mee nam... althans dat dacht ik want ik was vergeten dat er niet vier, maar vijf nagellakjes in deze collectie zaten. Gelukkig voor mij was die ene die ze niet meer hadden, degene die mij het minst interesseerde. Mocht ik hem toch nog halen, dan laat ik dat natuurlijk wel weten. Voor nu heb ik de kleuren: 1) 01, Best Rock 2) 03, Best Pop 3) 04 Best Female en als laatste 5) 01, Biggest Fan. Let's continue to the swatches!

1) 01, Best Rock
Mijn eerste indruk van Best Rock? WOW! Wat een mooie nagellak is dit zeg. Ik was naar deze lak het meest benieuwd naar aanleiding van de persfoto's, maar nu ik hem in het echt zie ben ik er nóg benieuwder naar geworden. De naam van de lak past goed bij de kleur. Dit is een metallic-achtige glitterlak met veel verschillende kleuren glitters. Degene die het meest voorkomend zijn, zijn paars, blauw en zilver (en uiteraard zwart). 
Hmm, dat had ik eigenlijk niet verwacht. Deze lak is bij het aanbrengen van de eerste laag zó transparant dat je je af gaat vragen waarom ze er geen 'Sparkling Topcoat' of iets dergelijks van gemaakt hebben. Erg jammer en zeker ietwat teleurstellend! Misschien brengt een tweede laag mij op andere gedachten.
Met een tweede laag was ik nog steeds niet overtuigd, maar het zag er al beter uit. Best jammer, want dit had een hele mooie lak kunnen zijn. Ook van de vele glinsters zie je niet veel meer terug, wellicht niet omdat de zon zo langzamerhand aan het ondergaan is terwijl ik dit typ. Echter denk ik zelf dat het niet zo is. De nagellak zal wel erg leuk bevallen voor de meiden die niet vaak nagellak dragen en dat toch speciaal willen doen voor de EMA's! Nee, voor mij is dit een zéér teleurstellende nagellak. Vooral omdat ik me er toch meer van had voorgesteld en de kleur iets anders had bedacht dan het zo is. Jammer!

2) 03, Best Pop
Toen ik 'Best Pop' zag staan, werd ik direct verliefd! Hij deed me een beetje denken aan de 'Luxuty Lacquers Sand-Effect'- collectie die Catrice dit jaar heeft uitgebracht, maar dan zonder het zand-effect. Zou hij net zo mooi en goed dekkend zijn? Ik vind de afwisseling van goud- en zilverkleurige glinsters erg mooi in de lak.
In tegenstelling tot de bovenstaande lak, ben ik bij deze lak echt overdonderd! Wat een prachtige lak is. De dekking is aardig goed voor een eerste laag en ik kan maar niet stoppen met er naar kijken. Deze nagellak lijkt zelfs enigszins holografisch te zijn door de goudachtige glinsters die er in zitten. Yes, so far so good.
Ja, bij deze lak ben ik helemaal om. Ik vind hem zóó mooi. Het is een typische girly-lak, maar dan net even wat stoerder. Echt voor de pop-fans onder ons. De lak dekt perfect met twee lagen, maar duurt wel wat langer voor het droogt. De glans die de lak heeft, doet me denken aan de prachtige glans die gellak kan geven op je nagels.


3) 04, Best Female
Best Female is een op-het-oog-uitziende een stoere, maar sexy en elegante paarse nagellak. Deze lak bevat dezelfde goudkleurige shimmer als de roze lak. Dus ik was ontzettend benieuwd naar deze kleur geworden. 
Ook deze lak valt me erg tegen bij de eerste laag en doet me denken aan de 'Best Rock'-nagellak. Echt heel erg jammer, had wel wat beter kunnen denken. Ik had ook niet verwacht, met zo'n donkere kleur, dat de eerste laag zo sheer zou zijn,
Hoewel ik de kleur echt ontzettend mooi vind en dit de mooiste van de drie had kunnen zijn, ben ik diep diep teleurgesteld. Zo jammer dat ook deze lak niet volledig dekt. Het is een prachtige kleur, maar het heeft gewoon teveel lagen nodig om te dekken en drogen doet het ook niet goed. Al heeft het wel een prachtige duochrome glans en zou hij best mooi over een andere lak kunnen zijn.


4) 01, Biggest Fan
En dan als laatste heb ik de Glow-In-The-Dark topcoat voor jullie. Ik vind het echt ontzettend leuk dat ze hier sterretjes in gedaan hebben. Dat maakt de topcoat nét even wat bijzonderder dan al die standaard glowy topcoats. 
Bij één laag zie je op je nagels dit resultaat. Hij dekt ontzettend goed en hij matteert je nagels erg mooi. Die sterretjes vind ik echt een toevoeging. Een beetje jammer dat het er niet zoveel zijn.

Zoo dan! Wat werkt hij goed in het donker. Leuk detail: als je hem oplicht onder een lamp dan zie in het donker de sterretjes echt zitten. Ja, ik vind deze topcoat goed bedacht en goed uitgevoerd. 

Nail Art Design
En speciaal ter ere van de EMA's heb ik een bijbehorende nail art gemaakt. Mocht jij dus van plan zijn om naar Glasgow te gaan of om op een andere manier de EMA's te willen steunen/vieren, dan kan je dat doen door middel van een nail art. Het kost even wat tijd, maar je hebt wel leuke nagels en je zal zeker de show stelen met deze nagels!

Mijn mening is erg verdeeld over deze collectie. Het had een ontzettend goeie collectie kunnen zijn, maar door twee zéér tegenvallende lakjes ben ik niet helemaal om. Ik zou het zelf bij de roze lak en de glowy topcoat houden (en misschien de zilverkleurige lak), maar de paarse en zwarte zijn erg teleurstellend. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten