donderdag 2 oktober 2014

Review: Nail Treatment with H&M Kit

Na een behoorlijk drukke periode achter de rug te hebben gehad, heb ik eindelijk wat vrije tijd kunnen maken voor het schrijven van een review. Ik had daar al een tijdje zin in, maar als je zin hebt wil nog niet zeggen dat je daar tijd voor hebt en nu had ik dat dus wel!


DIY Nail Treatment with H&M Kit
Met een drukke periode voor de boeg en de nazomer in mijn gedachten, kocht ik dit setje bij de H&M in Den Haag. Ik wist dat ik de komende tijd weinig aandacht aan mijn nagels kon besteden en ik iets moest hebben waardoor je nagels er snel, schoon en makkelijk verzorgd er uit zou zien. Dit setje leek mij echt ideaal! Een cuticle oil, nail & cuticle scrub en zelfs een nail hardner en dat allemaal voor een heel zacht prijsje van slechts €5,99! Hoe goedkoop wil je het hebben? Het is jammer dat er hier geen testers van lagen, maar dat maakt niet veel uit voor deze review. Uit ervaring weet ik dat H&M vrij vaak goed zijn. 


Het uiterlijk
De vormgeving van deze verpakking vind ik prachtig! Daar is de H&M erg goed in. In het maken van budgetproducten die er super luxe uitzien. Ook nu zou je weer niet zeggen dat het slechts €5,99 kost. De flesjes en het tubetje zelf zien er fantastisch uit. Handig om mee te nemen op reis. De olie en verharder hebben een inhoud van 5ml en de nagelscrub 10ml. Een goede inhoud al zeg ik het zelf. Ook leuk staat er bij dat dit als geschenkset gebruikt kan worden. Leuke kadotip!
Op de achterkant van de producten staat ook informatie vermeld. Deze informatie is hetzelfde als op de verpakking.
In dit setje zitten dus een nagelriemolie, nagel(riem) scrub en een nagelverharder. Ik was erg benieuwd naar de ingrediënten en besloot te kijken of ik deze kon vinden. Ja! Deze staan aan de achterkant van de verpakking.

NagelriemolieEr zit dus Paraffine in, parfum en een parabeen in de nagelolie. Dit zijn niet de beste vrienden voor je nagels, maar ik heb slechtere ingrediënten gezien en voor die prijs, achja!
Nagel(riem)scrub: De belangrijkste ingrediënten die er zitten zijn water, glycerine, parfum, methylparabeen en Prunus Armeniace Seed (Abrikoos).
Nagelverharder: Wat er allemaal inzit is water, glycol, glycerine, carbomer parfum en D&C Red no33.


Het gebruik er van
Dan komt het er nu op neer hoe je dit moet gebruiken. Naast deze drie producten is het ook erg handig om een bakje met water, een nagelborstel, nagelvijl en een doekje te gebruiken. Laten we beginnen!

Stap 1) Begin met kale nagels.
Deze manicure is erg fijn om te beginnen met nagels zonder gelakte nagels. Het kan wel, maar het maakt het resultaat minder mooi. Dus ik begin met mijn kale nagels, ze zien er niet uit en kunnen wel een make-over gebruiken!

Stap 2) Vijl je nagels
Om gezonde nagels te hebben is een mooie vorm erg belangrijk. Er zijn geen regels met het bepalen van de juiste vorm voor je nagels. Doe gewoon wat jij het fijnste vindt, maar vijl wel één kant op en niet heen en weer. Dit zorgt er voor dat je scheurtjes en barstjes in je nagels kan krijgen. De vijl die ik hiervoor gebruik is de Essence Studio Nails 2in1 profi file (soft).

Stap 3) Polijst je nagels
Als je het fijn vindt kan je direct je nagels polijsten, dit geeft een gezonde glans aan je nagels en ribbeltjes worden verminderd. Je kan een aparte polijstvijl gebruiken, maar tegenwoordig hebben steeds meer merken een vijl met meerdere opties (zoals vijlen en polijsten). Ik gebruik wel een aparte nagelvijl. Dit is de Essence 6in1 buffer file.

Step 4) Scrub je nagels
Vervolgens pak je een bakje met warm water, een schoon doekje en de nagel(riem)scrub. Doe een beetje inhoud op de achterkant van je hand en smeer dit vervolgens, vinger voor vinger in. Smeer het dan uit en doe je handen in het bakje met water. Haal het er vervolgens weer uit en droog je handen af met het doekje. De parfumgeur vind ik reuze meevallen, ik vind hem zelfs heel natuurlijk en erg subtiel ruiken. Yumm!

Stap 5) Breng de nagel(riem)olie aan
Breng vervolgens de nagel(riem)olie aan op je nagels. Dit zorgt ervoor dat het allemaal gevoed en verzorgd wordt. Daar waar het droog is, zal het minder droog worden. Toen ik deze nagelriemolie opendraaide, had ik een kwastje of een tubetje verwacht. Terwijl ik iets totaal anders kreeg, het zit met een rolletje dat er voor zorgt dat de olie over je huid glijdt terwijl je het aanbrengt. Kennen jullie de H&M Lip Syrups? Een beetje hetzelfde principe! Als je wil kan je nu een bokkenpootje gebruiken als je de olie hebt in laten trekken. Met dit bokkenpootje kan je de nagelriemen naar achteren duwen, maar in mijn geval is dat nu niet nodig.

Stap 6) Breng de nagelverharder aan
Als laatste stap breng je de nagelverharder aan. De naam zegt het eigenlijk al, dit product verstevigt de nagels en geeft een healthy glow doordat de basis roze/rood van kleur is. Bij het open draaien van het potje merkte ik twee dingen op. De substantie is erg dik en totaal niet zoals we normaal gewend zijn van een basecoat én de manier van aanbrengen. Ik was wel erg verrast door deze manier van aanbrengen. Zou het wat zijn of niet? Eerst wist ik niet zo goed hoe ik het aan moest brengen en probeerde ik het aan te brengen zoals nagellak, maar de applicator is vrij stug en het ging erg lastig. Ik besloot het op te laten te drogen en af te wachten wat het zou worden. Het was een aangename verrassing toen ik daarna naar mijn nagels keek. Ze voelden direct steviger aan en hadden zeker een die 'healthy glow'  waar ik het net over had. Wel droogt dit een beetje mat op, maar je voelt of ziet het niet op je nagels zitten. Het is heel gek uit te leggen, maar dit spul werkt fan-tas-tisch! Ja, dit zou voor mij wel eens dé oplossing kunnen zijn tegen zwakke nagels. Dat het wat lastig aanbrengt, ben ik allang weer vergeten door het snelle drogen en de geweldige werking ervan.


H&M Nail & Cuticle Kit is te koop bij de H&M Beautyafdelingen voor €5,99.
En dat is het! In een paar eenvoudige stappen heb jij je nagels omgetoverd van dramatisch slecht tot betoverend mooi en ruiken ze ook nog eens heerlijk! Ja, ik vind dit product helemaal geweldig. Het is leuk bedacht en het werkt goed. Daarnaast komt er nog eens een zacht prijsje bij kijken en denk ik dat je hier vrij lang mee kan doen. Vooral doordat er niet heel veel product uit de potjes/tube komt. Het ruikt niet té chemisch en dat viel mij erg op. Daarnaast oogt het ook gewoon súper cute en kan je het iemand cadeau doen als je niet weet wat! Echt een topproduct! Dat de nagelverharder onwennig aanbrengt moet je maar naast je neerleggen, want het werkt wel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten