dinsdag 30 oktober 2012

Tag: About My Blog

Zo nu en dan vind ik het wel eens leuk een tag te plaatsen op mijn blog. Ik ga dan niet per see deze tags op zitten zoeken, maar als ik ze voorbij zie komen dan neem ik altijd de moeite om deze ook op mijn blog te plaatsen als ze betrekking hebben tot mijn blog. Dit keer eentje die gericht is op mijn blog! Vandaar dat deze ook heet: About My Blog. Deze TAG heb ik gevonden op: byhelena Lees verder voor de tag!


Tag: About My Blog

1. Hoe lang blog je al?
Simpel! Zo langs deze blog bestaat. Dit is dus in januari een jaar en nu tien maanden!:) 

2. Hoeveel tijd besteed je aan je blog?
Dit is echt heel erg wisselend. Doordeweeks besteed ik er een paar uur per dag aan en in het weekend soms helemaal niet. In vakanties kan ik echt al mijn vrije tijd er bijna in stoppen (dus niet alleen het schrijven van artikelen, maar ook fotograferen, bewerken, etc.)

3. Weten mensen in je omgeving dat je blogt?
Hahaha wat een leuke vraag. Iedereen weet al enige tijd dat ik verslaafd ben aan nagellak en dat ik blog. Het is echt geen geheim meer, wat zij er verder van vinden boeit mij echt niet! Ik vind het leuk om te doen en wat andere mensen ervan vinden moeten ze zelf weten;).

4. Hoeveel volgers heb je?
Aangezien ik niet erg veel tijd steek in het promoten van mijn blog of op een andere manier reclame te maken zit ik op het moment met GFC (Google Friend Connect) op 37 unieke volgers en op bloglovin heb ik er 12:). Ten slotte is dit een hobby voor mij en niet mijn werk;). Ik ben dan ook tevreden met het aantal dat ik heb, meer is natuurlijk altijd leuker....

5. Hoe kwam je op het idee om te bloggen?
Toen ik net in de Nail Art business terecht kwam wist ik niet hoe ik dit aan moest pakken, waar ik kon beginnen, ik had niemand in mijn omgeving die dit deed en de vragen en op zocht via internet kon ik niet vinden. Daarnaast zag ik altijd alleen maar blogs gaan over merken als China Glaze, MAC, OPI en noem het allemaal maar op die onbetaalbare (voor mij) merken. Dit zorgde ervoor dat ik op het idee kwam om een Budget gerelateerde nagelblog te beginnen en dan ook echt alleen op nagels. Dat was namelijk ook iets waar ik tegen aan liep. De blogs die ik vond die over nagels gingen, daar zat ook altijd make-up bij en dat hoefde ik niet te weten (tja ik ben visagiste, dan weet al aardig wat over make-up) en de nagelblogs die ik vond waren of in het Engels of Engels en Nederlands. Ik wilde puur gericht een blog maken voor de Nederlanders en met succes! Schijnbaar ben ik niet de enige die dit het fijnste vind;). Ohja, daarnaast houd ik erg van schrijven en fotograferen dus de link was snel gelegd.

6. Waar haal jij je inspiratie vandaan?
Pfoee wat een lastige vraag! Eens in de zoveel tijd heb ik een artikeltje genaamd 'Inspiring Pictures'. Hieruit haal ik heeel veel inspiratie. Daarnaast kijk ik uren en uren youtube filmpjes, google ik het een en ander en kijk ik ook in de omgeving. Verder hebben we natuurlijk zat feestdagen waar je leuke artikelen over kan schrijven met betrekking tot Nail Art (denk maar aan Halloween).

7. Heb je wel eens geen tijd of zin om te bloggen? Zo ja, hoe los je dit op?
Geen zin in bloggen heb ik nooit. Ik vind het heerlijk om te doen en dit is mijn manier om tijd voor mezelf te maken. Tijd hebben daarentegen heb ik niet altijd en dat vind ik ontzettend jammer. Meestal zit ik twee tot drie middagen per week aan mijn blog artikelen te schrijven. Per middagje zit ik een paar uur en dan schrijf ik vooruit. Bijvoorbeeld als ik weet dat ik een drukke week voor de boeg heb dan ga ik zondag beginnen met de artikeltjes voor maandag en dinsdag, maar ook woensdag. Dan kan ik woensdag weer voor donderdag, vrijdag en zaterdag doen enz. Nu lukt dit de laatste tijd sowieso niet zo erg goed, de vrije tijd die ik namelijk nu nog heb kan ik gewoonweg niet alleen meer in het schrijven van artikelen stoppen. Ik probeer in ieder geval altijd mijn best te doen!

8. Wat vind je het leukste van je blog?
Alles, ik kan niet echt kiezen. Als ik dan toch zou moeten kiezen vind ik de pagina's bovenaan erg handig. Zo kan je makkelijk veel dingen te weten komen.


Dit was weer een Tag voor vandaag! Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen en ik hoor graag jullie verhalen:). 

1 opmerking: