maandag 8 oktober 2012

Swatch&Review: Essence, Holo Topping Please

Als je mijn shoplog gelezen hebt, heb je dit lakje voorbij zien komen. Een aantal van jullie waren hier heel nieuwsgierig naar en ik zelf natuurlijk ook. Het heeft even een tijdje geduurd om te fotograferen en dergelijke, maar inmiddels heb ik het toch gedaan. Lees verder voor meer.
Na de seizoenswisseling van de lakjes, heeft Essence een aantal positieve en negatieve indrukken achter gelaten op mij. Zo vind ik bijvoorbeeld de vernieuwde lakjes echt helemaal niks! Geef mij maar de oude lakjes terug.... Echter van de Nail Art-schappen (die overigens niet in alle Kruidvatfillialen zitten), waren er een aantal die mij heel goed bevielen. Zoals de Colour&Change lakjes (waar ik binnenkort een review over ga schrijven) en de nieuwe Special Effect Toppers. Er zijn er in totaal twee uitgebracht en ik heb ze allebei meegenomen. Over deze zat ik eerst heel erg te twijfelen, maar na al het geweldige nieuws, wist ik het zeker... ik moest en zou deze hebben!

Essence: Holo Topping Please
Dit is hoe het potje eruit ziet. Niet echt speciaal, dat was voor mij dan ook de re den geweest dat ik twijfelde. Het sprong er niet bovenuit, totdat ik de swatches zag. Moet je nagaan hoe erg de schijn kan bedriegen! Voor de swatches hieronder heb ik het iets anders gedaan dan normaal. Nu heb ik namelijk dit lakje ook over andere lakjes gedaan en geen Dupes gedaan. Alle Glitters lijken ten slotte een een beetje op elkaar;).
Mijn eerste indruk van dit lakje. Het lijkt een normaal glitter lakje met een roze ondertoon, verder niet echt bijzonder.
Dit is het hoe het lakje eruit ziet als normaal lakje. Ik was erg onder de indruk, maar het lakje is lastig aanbrengen als je niet zo netjes kan lakken. De lak brengt namelijk niet egaal aan en het heeft mij drie lagen gekost om dit resultaat te krijgen. Daarnaast is het lakje vrij drik als gewoon lakje. Dat vond ik wel een beetje tegenvallen, maar wil je een niet opvallend lakje maar toch iets bijzonders op je nagels? Dan is dit wel een erg geschikt lakje om na een laag te stoppen. Door de roze tinten lijkt het net alsof je gezonde en stralende nagels hebt!
Als eerste heb ik het lakje over een licht kleurtje gedaan. Dit is een lakje van Kiko (deze ben ik momenteel aan het swatchen en testen voor jullie!). Als je het niet goed kan zien, dan kan je op de afbeelding klikken voor een vergroting. 
Ik vond het erg tegenvallen op dit lakje, de glitters waren wel erg mooi echter vond ik het niet zo holograpic als ik had gehoopt. Alles wat je niet goed lakt zie je ook ontzettend erg. Kortom op dit lakje vind ik het erg tegenvallen en zelfs na drie lagen lakken vond ik het nog niet erg mooi! Op naar een donker kleurtje.
Ow waauw! Was het eerste dat in mijn gedachten opkwam. Wat een prachtige combinatie is dit! 
Dit lakje van Essence is werkelijk waar prachtig op donkere kleuren. Het heeft slechts twee lagen nodig en dekt werkelijk goed. Nu kreeg ik ook een echt Holo-gevoel van dit lakje. Wat vinden jullie?
Eindconlusie: Het lakje heeft mij werkelijk waar verbaast op verschillende fronten. Mijn eerste indruk van het lakje was niet echt positief, maar op een donker lakje en op je eigen nagels is het werkelijk waar prachtig! Felle kleuren vond ik niet echt mooi erbij en ook zou ik gaan voor meer roze lakjes dan bijvoorbeeld groene lakjes door de roze tint die erin zit verborgen. 
Op de bovenstaande foto zie je nogmaals het lakje op natuurlijke nagels met drie lagen. Wat vinden jullie van dit lakje?


Facts:
Merk: Essence
Naam: Special Effect Topper, nr12 Holo Topping Please
Inhoud: 8ml
Prijs: €1,89 
Verkrijgbaar bij: Kruidvat
Dekking: 2-3 lagen
Droogtijd: 5 minuten
Makkelijk aan te brengen: nee
Makkelijk te verwijderen: ja
Glitter/Gloss/Matt: Holo Glitter


Dit was mijn swatch weer voor vandaag die ik julllie beloofd had. Op het moment ben ik ook bezig met het swatchen van de Kiko lakjes, en de H&M lakjes. Deze zullen binnenkort online komen te staan. Wat vinden jullie van dit lakje? Wat is jullie ervaring hiermee?

2 opmerkingen:

  1. Ik vind hem zelf heel mooi over bruine en roze lakjes, bij mij had ik trouwens helemaal geen problemen met egaal aanbrengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij de paarse kleur staat hij inderdaad heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen