donderdag 18 juli 2013

R.I.P. Talia Joy

Helaas, naast een van onze favoriete Glee-acteurs die vorige week zaterdag is overleden (Corey Monteith) is er nog een talentvol iemand overleden. Het gaat hierbij om de 13-jarige Talia Joy. Een optimistisch meisje die vele van jullie wellicht zullen kennen als een Youtube Make-Up goeroe. 

Een hele poos geleden (oktober vorig jaar) konden jullie al een artikel lezen over dit bijzondere meisje. Niet zo snel doe ik dit, maar dit meisje raakte mij. Ze is zo optimistisch, zo vrolijk en ze deed alles zo ontzettend goed! Dit vond ik erg inspirerend en deed me ertoe zetten om een artikel over haar te maken. Dit artikel kun je hier vinden. Helaas heeft zij, naast vele andere (jonge) mensen ook het gevecht tegen kanker verloren. Toen ik dit las, moest ik bijna huilen. Ik vond het verschrikkelijk.

Hoewel ik het echt verschrikkelijk vind, kwam het niet als een verrassing voor mij aan. Een tijdje geleden had ze al in één van haar video's verteld dat ze alles zat was geworden. Niet het leven, nee daar genoot ze van. Ze was het zat om van ziekenhuis naar ziekenhuis te moeten en van de ene kuur naar de andere kuur. Het enige wat ze wilde, was een normaal leven leiden en dat was haar helaas niet gegund. Met deze reden had ze besloten om te stoppen met alle medicatie. Dit heeft ze bekend gemaakt in het volgende filmpje.
Het lijkt nu net alsof het filmpje niet doet, maar als je op play drukt dan speelt het filmpje wel af.

In dit filmpje verteld ze eigenlijk kortweg dat ze nog maar 4 tot 12 maanden te leven heeft. Iets dat erg goed klopt, het was dus eigenlijk wel te verwachten dat ze het niet lang zou volhouden. Talia Rest In Peace en we zullen je allemaal missen! 


Wat vinden jullie ervan dat dit meisje is overleden? Kenden jullie haar, of waren jullie niet zo op de hoogte van haar en haar situatie?

1 opmerking:

  1. Omg ik volgde haar al een tijd en vond haar zo oprimistisch, ze inspireerde me enorm. Wat een kracht heeft deze mooie meid. Rip talia <3

    BeantwoordenVerwijderen