dinsdag 9 juli 2013

Nail Art Tutorial: Flower Stamping Gradiënt

Hallo dames! Het is alweer een tijdje geleden, maar ik heb weer eens een Nail Art Tutorial voor jullie. Je kan het al raden, met gradiënt effect. Ik realiseerde me dat ik vrij vaak gradiënt/ombre nail arts doe. Enige suggesties voor andere nail arts? Voor vandaag laat ik jullie deze zien.

Speciaal voor deze zomerse dagen heb ik een ontzettend vrolijke en vrouwelijke nail art voor jullie gemaakt. Eentje met bloemen! Het kost wel even wat tijd, maar het staat super vrolijk en vrouwelijk. 


Nail Art Tutorial: Flower Stamping Gradiënt
Dit is het uiteindelijke resultaat. Het was lastig om het goed te fotograferen door de roze glitterlak is het ontzettend lastig door weerkaatsing van de zon. Ook was het hierdoor bijna niet te doen met flits en hoop ik dat jullie enige indicatie hebben van hoe het eruit ziet! Laten we beginnen met de tutorial.

Overview Producten
Naast een base- en topcoat heb ik een aantal nagellakjes en producten gebruikt om deze tutorial uit te kunnen voeren. Hierboven zie je een foto van de nagellakjes die ik gebruikt heb met daarbij de bij behorende producten. Speciaal voor jullie zal ik vermelden wat ik gebruikt heb en waar ik het vandaan heb gehaald: 1) Claire's: Roze Glitterlak, 2) Art de Lautrec: Lila kleuur 434, 3) Catrice: C02, Holi Hai: 4) Essence: Nail Art Twins, 03 Mr Big. 
De Producten die ik gebruikt heb zijn als volgt: 1) Stamper en Scraper (klik hier), 2) Gradiënt Sponge (klik hier), 3) BPS imageplate: M65 (klik: hier). 


The Tutorial
Op zich is dit een vrije makkelijke tutorial. Het vereist alleen wat geduld en tijd. Ook raad ik je aan om de basislaag goed te drogen, het liefste een halfuur zodat je zeker weet dat het goed droog is. Dit heb ik gedaan met het lakje van de Claire's. Hiervan heb ik slechts één laag aangebracht op mijn nagels. 
Nadat ik mijn nagels goed heb laten drogen ben ik doorgegaan naar de volgende stap. Zelf vind ik het altijd erg leuk om een nagel te doen als accentnagel. Een accentnagel houdt in dat je daar iets anders doet en accent op legt. Dit keer heb ik gekozen voor een stamping ontwerp. Voordat ik dit echter gedaan heb, ben ik het gradiënt effect gaan doen. Als eerste ben ik begonnen met het lakje van Art de Lautrec. Dit heb ik gedaan tot ongeveer twee derde van mijn nagel.
Het lakje van Art de Lautrect dient vooral om het volgende kleurtje goed naar voren te laten komen, maar ook om het contrast niet te heftig te maken. Het tweede en laatste gradiënt kleurtje dat ik aangebracht heb, is afkomstig van Catrice. Deze heb ik tot een derde van mijn nagels aangebracht.
Toen kwam het makkelijkste gedeelte. Nadat alle lagen goed droog waren heb ik nog een leuke glitterfinish gegeven. Bij een gradiënt staat dit vaak net wat mooier. Dit heb ik gedaan met de Essence Nail Art Twins, Mr Big. Ik ben begonnen bij het aanbrengen op mijn tip, omdat ik hier meer glitters wilde hebben. Naarmate ik verder naar beneden ben gegaan werden de glitters steeds minder.
Zoals jullie wellicht gemerkt hebben, heb ik mijn ringvinger over gelaten. Dit is optioneel en dus niet noodzakelijk, maar wel erg leuk! van de BornPrettyStore imageplate heb ik de fullsize bloemenachtige afbeelding gekozen en heb ik deze gestempeld met de kleur 'Holi Hai' van Catrice die ik al eerder heb gebruikt.  Breng nog een mooie topcoat aan en je look is klaar!


Het is een heel subtiele nail art, maar geeft toch even iets extra's aan je nagels. Ik vond het vooral lastig om het goed te fotograferen en ik hoop dat het op deze manier een beetje gelukt is. Ten slotte heb ik niet de beste camera voor dit soort dingen! Wat vonden jullie van deze nail art? Draag jij veel nagellak met dit warme weer of laat je het nu voorlopig even met rust? 

1 opmerking: