donderdag 20 juni 2013

What's In My Stash: Art de Lautrec

Nadat ik jullie liet kennis maken met het eerste artikel 'What's In My Stash' was iedereen zo enthousiast over dit artikel dat ik direct een tweede wilde maken. Dit keer met het merk Art de Lautrec dat ik zelf heb gekocht via AliceJo voor leuke prijsjes. Ik heb er nog niet zoveel en vandaag laat ik de lakjes zien die ik tot nu toe in huis heb!
Art de Lautrec is een merk dat in Nederland steeds bekender wordt. Het is een mooi budgetmerk en de lakken zijn meestal niet duurder dan enkele euro's. Mijn lakken heb ik besteld voor €1,00 per stuk (bij de bovengenoemde website) en inmiddels heb ik zo'n zes lakken van dit merk. Ik merkte op dat ik er regelmatig iets over heb verteld, maar nooit echt een duidelijk artikel. Vandaar dat ik het leuk vond om dit artikel te wijden aan Art de Lautrec.



What's in my stash: Art de Lautrec
In totaal heb ik zes verschillende lakjes. Art de Lautrec heeft ook verschillende collecties. Zelf heb ik van de normale collectie de meeste. Helaas hebben de lakjes alleen nummers en geen namen. De nummers die ik in mijn stash bezit zijn: 05) een zalmkleurig lakje, 38) een bruinkleurig lakje, 50) een donker peachy lakje, 66)  een lichtere variant van nummer 38 en als laatste heb ik nummer 434) een prachtig licht paarse variant met mooie zilveren shimmers. Van deze collectie is dit wel mijn favoriet. Daarnaast heeft Art de Lautrec ook nog glitter nagellak. Ik heb hiervan de lak 08B, een prachtige bruine holografische nagellak. Van al deze lakjes is dat ook mijn favoriet. Zelf ben ik zeer tevreden over Art de Lautrec, prettig applicator en vrij vloeibaar. Wel jammer soms van de dekking. Van alle lakjes laat ik de swatches zien,


Art de Lautrec, 05
De eerste die ik jullie laat zien is een hele mooie om mee te beginnen. Het is een prachtig zalmkleurig lakje met zilveren shimmers erin waardoor je in het zonlicht je ogen er niet vanaf kan houden. Van de eerste laag was ik niet onder de indruk, maar dit had ik al een beetje verwacht. Na twee lagen is het echter voldoende gedekt en is het echt een prachtig lak! Het is lastig om deze goed te fotograferen en is in werkelijkheid iets lichter en iets minder oranje/roze dan op de foto!

Art de Lautrec, 38
De tweede is een mooie bruine lak met een rode ondertoon. Helaas is deze op de foto iets opvallender te zien dan in werkelijkheid. Hoewel de foto zonder flits (links) het meeste overeenkomt met de kleur. Doordat dit een donkerdere kleur is, had ik verwacht dat de dekking beter zou zijn. Helaas, deze heeft zeker minstens drie dunne lagen nodig om goed te dekken. 

Art de Lautrec, 50
Dit is ook een prachtig lakje. Een mooie peachy lak met een bruine ondertoon en prachtige shimmers in de lak. De lak droogt snel (net als bovenstaande lakken) en brengt makkelijk aan. Love this one!!! Het is een iets donkere variant van nummer 05. De foto zonder flits komt het meeste overeen met de leur in werkelijkheid.

Art de Lautrec, 66
Van een afstandje zou je haast denken dat de nummer 66 en 38 dupes zijn van elkaar. Dat dacht ik ook! Echter toen ik dichterbij ging kijken, merkte ik ik op dat 66 veel meer shimmers heeft dan 38. Ook zit er in lak 66 een meer zilveren gloed en in 38 meer bruin. Dit geeft toch een ander effect. Ook zie je de rode ondertoon van 66 beter dan die in 38. Als laatste verschil is de dekking van dit lakje. Deze is stukken beter dan die van 38 en als ik nu weer opnieuw zou moeten bestellen, zou ik denk ik deze verkiezen boven 38. Het is een heel apart en uniek lakje en net zoals alle lakjes droogt deze erg snel... keek! Op de foto zonder flits komt de kleur het mooiste overeen met de werkelijkheid.

Art de Lautrec, 434
Van de gewone collectie is dit toch wel de mooiste van allemaal. Het is echt een plaatje en iedere keer als ik hem draag of gebruik in een nail art, dan kan ik er geen genoeg van krijgen!  De eerste kleur die meteen opvalt is de mooie zachte lichte lilakleur met de zilveren ondertoon. Ook deze bevat mooie shimmers en heeft een koel uiterlijk. De lak dekt in twee lagen en de kleur die het beste overeen komt met de werkelijke kleur is de foto met de flits, alleen is de kleur nog net een tintje lichter in werkelijkheid.

Art de Lautrec, 08B
En als allerlaatste van mijn collectie heb ik nog dit prachtige holografische lakje. Zoals jullie wel weten ben ik gek op glitter/holo-lakjes. Hoe beter ze glinsteren, hoe mooier ik ze vind. Dit is dan ook echt weer een pareltje en raad ik aan om zeker als topcoat te  gebruiken over een andere lak. Op de meest rechtste foto zien jullie dat ik de lak gedaan heb over lak 66 en dat is werkelijk een plaatje om naar te kijken. De lak zelf heeft een bruinachtige gloed en is het mooiste te gebruiken over bruinachtige lakjes. De lak brengt gemakkelijk aan, maar de dekking is eigenlijk niet zo goed (geen verrassing, het is en blijft een lak met veel glitters). Voor deze lak moet je zeker zo'n drie keer lakken, maar als topcoat is dit echt ene plaatje. 

Mijn mening:  Art de Lautrec is zeker wel een merk dat je stash goed aanvult met basic lakjes. Ben jij iemand die van simpele kleurtjes houdt zonder al te veel poespas? Dan is dit wel echt wat voor jou, zeker als je fan bent van shimmers in de lak. De applicator is erg prettig en soepeltjes, de lak is vrij dun waardoor het niet altijd even goed dekt. Het droogt hierdoor wel snel. Een groot nadeel voor mij is (voor zover ik weet) dat het alleen via webshops te bestellen is. Hierdoor komen er verzendkosten bij kijken. Verder vind ik het helemaal geweldig!!
Voordelen: Goedkoop, leuke simpele kleurtjes, je blijft naar de kleurtjes kijken, brengt gemakkelijk aan en droogt snel.
Nadelen: Niet in de winkel verkrijgbaar, dekt niet altijd even denderend, lastig te fotograferen.


Facts:
Merk: Art de Lautrec
Naam: (zie artikel)
Inhoud: 12ml
Prijs: €1,00
Verkrijgbaar bij: online webshops zoals AliceJo
Dekking: 2-3 lagen
Droogtijd: enkele minuten zijn voldoende
Makkelijk aan te brengen: ja, allemaal erg gemakkelijk
Makkelijk te verwijderen: ja, niks op aan te merken
Glitter/Gloss/Matt: afhankelijk van de collectie. De meeste met shimmers, sommige met glitters.


Ook dit merk is weer een merk dat mijn hart heeft veroverd. Zelf zou ik de lakjes een 7 als eindbeoordeling geven. Het enige dat het niet helemaal perfect maakt is de dekking en het fotograferen van de lakjes. Voor de rest heb ik er vrijwel niks op aan te merken en is het gewoon fantastisch!

3 opmerkingen:

  1. Hmm, ik vind de kleuren wel mooi.
    Maar zou ze zelf niet dragen :$
    Ik hou meer van opvallende kleurtjes, maar dit is wel geschikt voor een etentje ofzo. Erg divers! :)

    www.ishootlovee.com
    Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Aparte kleurtjes maar niet helemaal mijn smaak.. ;)

    BeantwoordenVerwijderen