donderdag 13 juni 2013

Nail Art Tutorial: Ombre Cheetah/Leopard Print

Dierenprintjes, wie is er niet gek op? Tegenwoordig is het overal in terug te vinden. Denk hierbij maar aan kleding, tassen, schoenen en zelfs op je nagels is het terug te vinden. Vandaag laat ik jullie een nail art zien die geschikt is voor in de zomer en erg vrolijk is!


Nail Art Tutorial: Ombre Cheetah/Leopard Print
Inmiddels zullen jullie wel weten dat ik gek ben op de 'Ombre' trend die helemaal hip is. Ook deze trend zal je overal in terug zien en dus ook op je nagels. Vandaag laat ik jullie bovenstaande nail art zien hoe gemakkelijk deze te verkrijgen is. Ejoy!

Overview Producten
De nagellak en andere producten die ik heb gebruikt zijn als volgt: 1) Mr Nail: White, 15; 2) Kiko: Blue, 295; 3) H&M: Green, Gentle Sky; 4) Catrice LE Million Styles: C08 Have An Ice Day; 5) Essence: 107, Naughty and Pink. Naast deze nagellak heb ik de topcoat en basecoat gebruikt van Essence. Als laatste heb ik nog gebruikt: zwarte acrylverf, dotting tool en een spons!


The Tutorial
Om het effect van de twee kleurtjes het mooiste naar voren te laten lopen, heb ik besloten om een basiskleur aan te brengen. In dit geval een witte laag nagellak. Zelf heb ik twee lagen aangebracht, voor het mooiste resultaat. Echter één laag is ook al ruim voldoende.
Als tweede stap heb ik de spons gepakt. Nu komt het Ombre-effect. Hiermee wordt eigenlijk simpelweg een overloop van kleuren mee bedoelt. Het leukste is om twee totaal verschillende kleuren aan te brengen voor een leuk en mooi effect. Hiervoor heb ik de kleuren groen en blauw gebruikt (groen wel met een blauwe ondertoon). Dit breng je aan op je spons en vervolgens rol je de spons op je nagels. Dit doe je zo'n twee tot drie keer (tot wanneer jij tevreden bent). Laat dit drogen voordat we naar de volgende stap gaan.
Zoals jullie wel merken is het gebied rondom de nagelriemen bedekt met nagellak. Iets wat eigenlijk niet hoort. Dit kan je op vele manieren voorkomen (gebruik bijvoorbeeld olie of tape), maar daar had ik nu niet zoveel zin in. Dat betekende dus dat ik het eraf moest halen. Dit heb ik gedaan door kwasten en wattenstaafjes te gebruiken. Hieronder kunnen jullie mijn voor en na resultaat zien. Let wel, de kleuren van de lak zijn iets donkerder dan op de foto. Lastige kleurtjes om goed te fotograferen.
Nadat ik eenmaal bovengenoemde stappen heb uitgevoerd en goed heb laten drogen. Had ik besloten er nog een leuk glitterlakje over heen te doen (tja, ik houd wel van glitters dus ook nu moesten ze erbij XD). Dit keer ging ik voor het prachtige lakje van Catrice van de oude LE, Million Styles. Het is echt bijna een dupe van China Glaze Fairy Dust. Love dit lakje! Als je de nail art zo ook al leuk vindt, kan je het hierbij laten. Dat heb ik zelf echter niet gedaan en heb ik er nog een leuk printje bij gedaan.
Zelf wilde ik een kleurtje gebruiken dat totaal tegenovergesteld was, van de kleuren die ik al had gebruikt. Roze vond ik daarvoor het meest geschikte kleurtje. Dit is de lak van Essence die ik gebruikt heb. Vervolgens heb ik een smalle dotting tool gebruikt en heb ik met de roze lak random stipjes gezet van verschillende formaten en daarom heen heb ik met zwarte acrylverf streepjes gezet met een smallere dotting tool. Breng een topcoat erover heen aan en je bent klaar!


Wat vinden jullie van deze nail art? Ik vond dat het wel eens tijd werd voor iets heel anders! 

2 opmerkingen: