dinsdag 18 juni 2013

Getest: Verschillende Nail Art Transfer Folies

Het is alweer een ruime tijd geleden dat ik een artikel geplaatst heb met als onderwerp getest. Dit heeft er vooral mee te maken dat dit een artikel is, dat veel tijd in beslag neemt om te maken. Die tijd heb ik de afgelopen dagen niet gehad. Nu heb ik weer enigszins een beetje tijd, waardoor ik de mogelijkheid heb om dit soort artikels vaker te maken (indien jullie dit leuk vinden natuurlijk! 
Voor vandaag heb ik als thema gekozen om verschillende folies te testen. Deze zijn overal te koop voor verschillende prijzen en die wilde ik graag met jullie delen en laten zien wat de verschillen zijn.

Al een lange tijd geleden liet ik jullie dit artikel zien over Transfer Foil Nails waarin ik jullie liet bepalen of Transfer Foil 'Hot' is of 'Not'. Dit was in de maand februari dit jaar. Toen was deze techniek nog helemaal niet bekend zoals het nu inmiddels wel is. De winkel die er mee begonnen is met het verkopen van dollarnailart.com. Alle artikeltjes waren voor één dollar, wat  redelijk goedkoop is. Ze bieden naast de folies meerdere producten aan. Echter er was één probleem. Je moest een bestelling plaatsen van minstens $20,- en dat vond ik best wel prijzig. Daardoor ging ik opzoek naar alternatieve folies, maar die waren nergens te vinden! Ook niet op Ebay.... tenminste tot voor kort! Vandaag laat ik drie soorten folies zien die ik in huis heb gehaald voor een leuke en betaalbare prijs. Nieuwsgierig welke er voor mij als winnaar eruit komt? Lees dan verder!

Getest: Transfer Foils
Op bovenstaande foto kan je drie verschillende soorten folies zien. Twee heb ik er van Ebay (die zitten in het potje) en eentje van Dashicabeautyshop. Dashicabeautyshop heeft dezelfde folies ook in een potje zitten (zoals met de witte dop), deze zijn echter exact hetzelfde en laat ik daarom dus niet zien. Ten slotte is de eindbeoordeling dan hetzelfde van deze folies.

Algemene informatie
Ebay 1) prijs: $0.99, verkoper: hier
Ebay 2) prijs: $0.99, verkoper: hier
DBS) prijs: €1.89, verkoper: hier
Leuk zo die folies, maar wat doen ze nou precies en hoe werken ze? Dit laatste leg ik in een apart kopje uit. Transfer Folies kan je zien als een geheel nieuwe techniek in de Nail Art wereld om je nagels op een leuke en eenvoudige manier op te pimpen. Inmiddels heb je verschillende plekken waar je deze folies kan kopen. Zo heb ik het potje dat wat lager en breder is en sterretjes bevat gekocht van deze verkoper voor slechts $0.99 inclusief verzendkosten (omgerekend ongeveer €0,87). Het andere potje van Ebay heb ik weer hier gekocht voor dezelfde prijs. Dus wat dat betreft zijn ze gelijk aan elkaar. Degene die als enige overblijft is van de website DashicaBeautyshop.com en kost €1,89 (exclusief verzendkosten). De prijs is op zich redelijk betaalbaar. Jammer dat er weer verzendkosten bijkomen! Wat dat betreft vind ik het bestellen via Ebay prettiger, maar daar kan het wel zo zijn dat je vrij lang moet wachten op je bestelling (soms zo'n vier weken). Ook is het zo dat dat de bestellingen niet allemaal tegelijk komen. 
De potjes via DBS kosten €1,89 en daardoor is het via Ebay bestellen zeker de helft van de prijs. Qua uiterlijk vind ik die in het witte potje het prettigs. Deze heeft altijd wel leuke namen, is gemakkelijk op te bergen. De lengtes van de potjes zijn als volgt: Ebay 1: 4x120cm, Ebay 2: 87x2.5cm en van DBS zijn de  potjes 1,5m en de rol is 4cm bij 1m. Het verwijderen gaat overigens gewoon met nagellakremover.

Hoe werkt het?
Zo nu weten jullie inmiddels hoe het eruit ziet, waar het vandaan komt en wat de prijzen zijn. Nu vragen jullie je natuurlijk af hoe het werkt. Het is heel simpel! Het enige wat je nog aan moet schaffen is de lijm die erbij hoort. Deze kan je ook via Ebay kopen en via DBS via DBS kost deze €2,79 voor een inhoud van 15ml of als je de folies besteld in de folie kits, zit de lijm er bij (deze ga ik ook gebruiken. De kwaliteit verschilt verder niet). via Ebay is deze iets duurder: $4,95 (ongeveer €3,50). Breng een laag van deze lijm aan. Je merkt dat het wit is, deze wordt kleurloos naarmate het langer erop zit. Dit betekent dat je de folie erop kan drukken. Als je wil kan je heel je nagel doen, maar je kan ook slechts delen aanbrengen. Ikzelf heb gekozen voor heel mijn nagel. Dan is het wel prettig om nog met een bokkenpootje er over heen te gaan zodat je weet dat alles goed zit. Ik heb ze alle drie voor jullie getest en zie hieronder voor de eindresultaten. Ohja, voordat je de folie aanbrengt op je nagels, is het wel handig om even te kijken of je de goede kant gebruikt. Je moet namelijk met de achterkant werken. 


Resultaten
Als ik zo kijk nar de resultaten ben ik zeer tevreden over de kwaliteit. Bij ieder product vertel ik even kort mijn mening.

Ebay 1
Over het algemeen ben ik het meest positief over deze folie. Deze folie heeft een ontzettend leuke naam (Big Top) en is zeer handig verpakt. De achterkant is niet transparant of zie je de afbeelding doorschijnen. Deze heeft een afgesloten achterkant zoals je kan zien op de foto. Dit zorgt ervoor dat het ietsjes dikker is en stugger. Het lijkt haast wel alsof je hierdoor iets meer lijm moet gebruiken of iets harder moet drukken. Niet alles wordt in één keer mee genomen en dat is toch wel jammer. Het levert wel een leuk resultaat op, alleen laat het wel een plakkerig randje achter (indien dit het geval is, is het beste om een topcoat aan te brengen over de folie die speciaal hiervoor bedoeld is. Deze is via DBS verkrijgbaar).
Voordelen: Goedkoop, leuke patroontjes, leuke namen, makkelijk op te bergen.
Nadelen: Lange wachttijd met aankomst product, vrij stug papier waardoor niet alles in een keer mooi blijft zitten, heeft een topcoat nodig.

Ebay 2
Na het testen van deze folie ben ik hier wel het meest enthousiast over. Deze folie is vrij flexibel en het patroontje zie je door de achterkant heen schijnen. Hierdoor gaat het aanbrengen vrij gemakkelijk en blijft het heel goed zitten. Het laat geen plakkerig randje achter. Een nadeel: als je een beginstuk zoekt, moet je eerst heel de folie er uit halen (ze zitten in het begin in elkaar gevouwen, heel irritant). Jammer, maar voor de rest bevalt het me wel. Zelf vind ik het potje iets te groot, maar de kwaliteit maakt dit zeker goed!
Voordelen: Levert goed resultaat, dekt in een keer, laat geen plakkerig randje achter, goedkoop, leuk potje, geen verzendkosten.
Nadelen: Geen naam, vrij breed potje, lange wachttijd met aankomst product.

DashicaBeautyShop
Over de potjes ben ik qua mening hetzelfde als die van Ebay, maar die rolletjes. Tsjaa... daar ben ik toch niet zo'n fan van. De Patroontjes zijn erg origineel, maar het verbaast mij dat er wit papier tussenzat en het witte dus uiteindelijk transparant blijkt te zijn. Jammer! Ik het een ander patroontje daardoor verwacht (let hier dus goed op bij bestellen). Wel een voordeel, de rol is iets breder waardoor je minder nodig hebt om af te knippen. Handig! Verder vind ik het systeem ontzettend onhandig, je moet iedere keer er weer een stikkertje op plakken. Ook heeft een plakkerig resultaat als je de folie op de nagel aangebracht heb. Hierdoor heb je dus een topcoat nodig. Het resultaat is wel erg leuk en goed!
Voordelen: Sneller verzendtijd, leuke patroontjes, vrij lang.
Nadelen: Patroon anders dan verwacht, blijft plakkerig randje over, onhandig systeem met opbergen, vrij hoge verzendkosten.

Over het algemeen ben ik het meest onder de indruk van de producten van Ebay. Naar welk product gaat jouw voorkeur uit? Waar haal jij je Transfer Foils vandaan en wat vind jij ervan? Let me know!

2 opmerkingen:

  1. Jammer dat het maar een paar dagen blijft zitten.zelfs met een top coat. Nog geen manier gevonden dat het ook 2 weken blijft zitten. Als ik gellak

    BeantwoordenVerwijderen