zondag 7 april 2013

Multireview: Essence Vintage Distric, Floral Grunge and Catrice Candy Shock

Er waren weer een aantal hele mooie Limited Edities in de winkels van de mooie merken Catrice en Essence. Aangezien ik niet overal alles van gekocht heb, besloot ik het maar in één review te doen. Vandaag laat ik jullie een paar lakjes zien van Essence Vintage Distric, Floral Grunge en Catrice Candy Shock. Kijken jullie mee?



Multireview: Essence & Catrice
Op de foto zie je de volgende lakjes: Essence Trend Editie Vintage District; 01) Vintage Peach  02) Shopping Portobello Road, en 04) Get Arty. Van de Essence Trend Editie Floral Grunge; 03) Grunge ME Tender, The Suede. Ook heb ik nog één lakje mee genomen van Catrice en twee Sugar Pearls genaamd; C01 I Scream Ice Cream! en C01 Cotton Candy, C02 Sugar Shock. Als je nieuwsgierig bent naar de swatches van deze Edities, kijk dan vooral verder!


Essence Trend Editie: Vintage District
Het is alweer een tijdje geleden dat deze Trend Editie uitkwam. In eerste instantie heb ik alleen maar de nail art kits gekocht (die in een aparte review komen) en geen lakjes. Deze vond ik behoorlijk tegenvallen, dacht ik! Nu heb ik ze toch uiteindelijk mee genomen en ben ik ze direct gaan swatchen. 
01) Vintage Peach

Oww wat is dit toch een plaatje! De naam omschrijft perfect wat het lakje is, Peachy en Vintage, maar wel naar de nude-kant op. De dekking verrast me ook! In twee lagen mooi en egaal gedekt. Op beide foto's heb ik dan ook twee lagen aangebracht en eentje met flits, andere zonder flits. Wat vinden jullie van deze schoonheid? Het lakje is overigens wel iets oranjer dan hoe het eruit ziet in het flesje, wat ik wel een minpuntje vind (en op de foto's lijkt dit nog meer oranje!)
02) Shopping @ Portobello Road
Hmm, een aparte naam dat is zeker. Net als de kleur! Het is een mooie Vintage blauwe kleur met een mooie groene ondertoon en ook nu is de dekking prima. Er blijven minder snel strepen achter dan met de bovenstaande lak, wat natuurlijk altijd een voordeel is. Dit is een heel mooi lakje! Deze kleur komt mooi overeen met het kleurtje in het flesje. Heeft twee lagen nodig om volledig te dekken.
04) Get Arty
Wat is dit een plaatje zeg! Ik heb echt een nieuwe favoriete lak ontdekt. Dat te bedenken dat ik hem bijna had laten staan! Het is een mooie grijze kleur met een warme ondertoon en oranjekleurige glitters. Dekt al in één laag, maar een tweede laag maakt het allemaal net iets mooier. De kleur verscheelt een kleine beetje met hoe het er in het potje uit ziet. Loooove this one!

Conclusie:  Een aparte en mooie Trend Editie. Dat is het zeker! Ik vond hem er eerst teleurstellend uitzien, maar nu ik er een paar lakjes van heb getest ben ik toch wel aangenaam verrast. Het uiterlijk van de lakjes is vrij standaar, de dekking is niet echt goed maar ook niet slecht. Deze lakjes kostten mij €1,89 per stuk en kan je nog in sommige Kruidvat filialen aanschaffen. Alle lakjes hebben een inhoud van 8ml.


Essence Trend Editie: Floral Grunge
Toen deze Trend Editie bekend werd gemaakt, was ik direct nieuwsgierig geworden. Deze Trend Editie zag er fris uit en geschikt voor de lente. Echter toen ik een paar swatches zag, vond ik de lakjes toch wel mee vallen... mmmm, jammer! Daarom besloot ik alleen 03) Grunge Me Tender mee te nemen en tja, wat ik daarvan vind? Dat laat ik hieronder weten.
03) Grunge Me Tender, 'The Suede' 
Grunge Me Tender is hele aparte frisse groene kleur. De eerste laag dekt bizar slecht en heeft zeker weten een tweede laag nodig. Zelfs met het tweede lagje had ik nog zoiets van 'Het is het net nog niet helemaal', maar begon er al meer op te lijken. Jammer! Ik vond het lakje er erg mooi uit zien op de foto's. Het is een lichtgroen lakje met micro zilveren glitters erin en een koele ondertoon. Heel apart, maar de dekking vind ik echt onwijs jammer! De kleur komt goed overeen met wat het er in het potje zit. Het is echt een onwijs mooie kleur!

Conclusie: Een mooie Trend Editie, zeker mooie kleurtjes. Applicator is erg fijn, breng zeer soepel en gemakkelijk aan. Love this!  Wel jammer van de dekking, maar ach daar heb ik die €1,89 die ik ervoor betaald heb! Het lakje heeft een behoorlijke hoeveelheid van 10ml en doet me qua uiterlijk erg denken aan de Catrice nagellakken. Wat ik ook een pluspunt vind, is de manier hoe dit lakje opdroogt. Het droogt daadwerklijk suède op (matte)... mooi!


Catrice Limited Editie: Cotton Candy
Als er een Limited Editie was waar ik nieuwsgierig naar was, is dit het wel! Ik denk dat het voor de meeste meiden wel geldt. Hetgeen waar ik het meeste nieuwsgierig naar was, was naar de Sugar Pearls! Deze zo geheten Sugar Pearls zijn eigenlijk de bekende Caviar Beads, maar dan met een andere naam. Ik was erg verrast toen ik deze Limited Editie tegen kwam in de winkel. Ik twijfelde erg met het kiezen van de kleurtjes, het liefste zou ik ze allemaal meenemen. Echter moest ik wel een beetje letten op mijn geld, haha.
C01 I Scream: Ice Cream!
Ohh wat zag deze lak er mooi uit op de foto's! Niet alleen op foto's maar ook in de werkelijkheid is dit een plaatje. Wat ik fijn vind: op het potje staat ook dat je minstens twee keer moet lakken om een goede dekking te hebben. De dop vind ik erg mooi eruit zien en, nouja het ziet er weer eens super uit! Alleen vind ik die stikker zo stom op de dop-_-''. Daar heb ik echt een hekel aan.
I Scream Ice Cream is ook een leuke naam en de lak heeft een zachte lila kleur. De substantie en dekking doet me erg denken aan 'Grunge Me Tender' hoe bedoel je Catrice en Essence worden in dezelfde fabriek gemaakt? Haha.
Sugar Pearls: C01 Cotton Candy
Hoewel ik de naam niet erg origineel vind, vind ik de beads wel erg leuk. Dit was de voornaamste reden waarom ik zo nieuwsgierig was naar deze Limited Editie. Ik heb op één nagel de beads aangebracht terwijl de nagellak nat was, ze blijven goed zitten als je deze goed aan drukt er blijft een ruime hoeveelheid over! De witte beads heb ik gedaan over de I Scream Ice Cream! lak van hierboven. Ik hen nu de accentnagel alleen gedaan en dus heb ik deze als laatste gelakt, wil je alle nagels doen, doe ze dan één voor één.
Sugar Pearls: C02 Sugar Shock
En daar stond ie dan, in het schap. De Beads die waar ik echt naar uit keek! Ik heb al ontzettend veel kleuren beads, maar rood nee dat had ik nog niet. Deze belandde dan ook als eerste in mijn mandje... Eenmaal thuis heb ik hem er op gebracht. Als basiskleur heb ik op mijn nagels Catrice C02 Holi Hai van de SpecteculART Limited Editie. Loveee this color:). Bij deze blijft het iets lastiger om het aan te brengen, maar dit komt ook door de basiskleur die ik heb gebruikt. Wel echt een mooie kleur beads.


Conclusie: Ik ben zeer verrast over deze mooie Limited Editie van Catrice. De laatste tijd vond ik ze best wel tegen vallen in vergelijking met de persfoto's, maar nu niet. De nagellak kost €2,69 per stuk en heeft een inhoud van 10ml. De Sugar Pearls kosten €2,99 per stuk en hebben een inhoud van 17 gram.


Kortom, ik ben erg tevreden over de Limited/Trend Edities en ik kan niet wachten op de volgende. Wat vind jij van deze Trend Editie/ Limited Editie? Wat heb jij al gekocht of wat ben je van plan om te kopen? Laat het me weten in een berichtje onder het artikel. 

5 opmerkingen:

  1. Wauw de eerste 3 lakjes vind ik heel mooi, even kijken of ik doe nog kan vinden in de opruim bakken bij de kruidvat!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie lakjes!
    Ice Cream ga ik denk toch van de week eens van heeel dichtbij bekijken;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk artikel! Ik heb 1 lakje van de nieuwe Catrice LE en eentje van die van Essence

    BeantwoordenVerwijderen