dinsdag 23 april 2013

DIY: handige en spaarzame DIY's met schuursponsjes (kost geen geld!)

Vandaag heb ik twee hele leuke DIY's voor jullie. De titel is erg apart, ik wist zelf anders ook niet hoe ik het moest noemen. Het heeft betrekking tot de categorie nagels, maar wel indirect. Ik heb namelijk een aantal leuke DIY's gezien en tot mijn eigen stijl gemaakt. Ook zitten er een paar bij die ik zelf heb bedacht.
Deze twee DIY's laat ik stap voor stap aan jullie zien. Mochten jullie aan het einde nog steeds vragen hebben, kan je deze stellen door een comment achter te laten aan het einde van dit bericht.


1) DIY: Sponge for Gradiënt/Ombre nail art
Namen bedenken is niet mijn sterkste kant. Hopelijk zullen jullie door middel van foto's wat meer begrijpen. Deze eerste DIY was eigenlijk geïnspireerd door de bekende Konad Sponge-setjes. Als je niet snapt wat ik bedoel kan je hier kijken. Deze spongetools zijn vaak best prijzig als je deze van Konad wil kopen. Via Ebay zijn ze ook te koop en toen ik laatst een setje had gekocht voor heel weinig geld (waar ik lang op moest wachten), besloot ik het zelf te maken. Het is namelijk zo, dat op een gegeven moment die sponsjes op raken waardoor je niet meer kan gebruiken. Dit bracht mij op het idee om mijn eigen sponsjes te maken en dit is uiteindelijk het resultaat geworden.


Wat heb je nodig?
- 1 Schuurspons
- 1 Stamping Tool
- 1 Schaar

En nu aan de slag.....
Toen ik aan de slag ging, wist ik al dat ik vrij veel stampers over had die ik in de afgelopen tijd gekocht had. Zoveel zelfs, dat ik maar eens uit moet zoeken welke ik nog wel en niet wil hebben. Het maakt in principe niet erg veel uit welke je gebruikt, wat ik wel erg fijn vind is een stamper die  het volgende heeft:
Op deze manier blijft de spons makkelijker zitten in de huls. Het is niet noodzakelijk, maar wel makkelijker. Ook met het gebruiken ervan is het makkelijker. Degene die ik gebruik, had ik toevallig in mijn stash zitten en volgens mij ooit via Ebay gekocht.

Als eerste heb ik het kussentje uit de huls gehaald en apart gelegd (deze zou ik niet weggooien, als je namelijk deze fijn vind kan je hem nog hergebruiken) en heb ik een strook afgeknipt van de spons.
Vervolgens heb ik het enigszins rond geprobeerd te knippen (aan één kant) en wat dunner gemaakt (aan dezelfde kant). Doe de minder mooie kant aan de binnenkant en blijf proberen totdat het naar jouw wens is en je kan aan de slag! Gooi de rest niet weg, dit kan je namelijk hergebruiken wanneer je spons vol is met nagellak of voor de tweede DIY.


2) DIY: Nagellakremover Dissolvant
Deze zullen jullie wellicht kennen van beautygloss. Echter, omdat ik toch in dit thema wilde blijven heb ik er een eigen variant van gemaakt met een Kauwgompotje. Dit is een hele handige manier om je nagellak te verwijderen, zoals je glitters. Ook heb ik gemerkt dat het de nagellak onder je nagels verwijdert en bij je nagelwallen en je nagelriem. Dit is echt ideaal! Met wattenschijfjes had ik altijd het probleem dat er hier en daar nog nagellak zat wat maar niet weg wilde gaan. Met deze DIY is dit zo opgelost! Let wel op dat je huid hiervan vrij snel uitdroogt, dus dat je daarna je huid goed verzorgt!


Wat heb je nodig?
- 1 potje (ik heb een kauwgom potje gebruikt)
- 1 schaar
- 2 schuursponsje
- Nagellakremover (ik gebruik acetonvrij)
- Stikkers

En nu aan de slag...
Haal de stikkers eraf die je er niet op wil hebben. Op deze manier krijg je een erg leuk potje en kan je het maken zoals jij zelf wil! Ikzelf hou het voor deze DIY erg eenvoudig.
Vervolgens heb ik de schuursponsjes gepakt en ben ik deze gaan knippen zodat ze er in pasten.
Ik heb deze gevuld tot de rand, zodat je niet erg diep met je vingers in het potje hoeft. Ik heb dit potje gekozen, omdat het een handige sluiting heeft. Op deze manier weet je zeker dat het goed dicht zit (en geloof me, ik heb het mee op reis genomen en het blijft goed dicht zitten!). Bij de laatste rand heb ik in het midden een gaatje geknipt zodat daar mijn vinger in paste.
Doe er nog wat nagellakremover bij (ik heb deze gevuld tot tweederde van het potje) en je Dissolvant is klaar. Zelf heb ik gekozen voor aceton-vrije nagellakremover, omdat dit uitdroging vermindert ten op zichten van gewone remover. Als laatste heb ik nog een stikker erop geplakt met daarop 'Nagellakremover'. Ook dit kan je natuurlijk helemaal zelf bedenken hoe je dat er op wil hebben, maar op deze manier vergeet je niet water ook alweer in zat, haha. Vergeet niet om eens in de zoveel tijd je nagellakremover te vervangen voor nieuwe en eventueel de schuurspons. Ook kan je een essentiele olie toevoegen voor een wat aangenamere geur (let wel op, alleen degene die geschikt zijn voor de huid). 
Wat één nadeel is, na deze manier van nagellak verwijderen zijn je nagelriemen en de huid er om heen vaak erg uitgedroogd en moet je eigenlijk altijd wel een crème/olie na smeren.


P.S. Let wel op dat je bij beide Tutorials de hele ruwe kant weg knipt!


Dat waren mijn twee DIY's voor jullie. Ik hoop dat jullie ervan genoten hebben en er veel aan zullen hebben! Als jullie ze uitgeprobeerd hebben, zie ik graag foto's via mijn 

3 opmerkingen: