maandag 16 april 2012

Een kleur vijf merken: Silver Glitters

Eens in de zoveel tijd plaats ik een berichtje waarin ik jullie lakjes laat zien die erg op elkaar lijken maar een heel verschillend merk hebben. De vorige keer had ik dit over het thema roze gedaan en nu over zilveren glitters. Welk meisje houdt hier nou niet van? Echter dit keer laat ik jullie andere foto's dan voorheen zien.

Hema en Catrice
Als eerste heb ik voor jullie deze lakjes in petto, als basislak heb ik Essence, Nr08: Ultimate Pink gebruikt (echte en van mijn favoriete lakjes allertijden!). Vervolgens heb ik de volgende glitterlajes gebruikt: Hema mini Nr02, Hema Top Coat Nr08 en Catrice Million Styles C06 Godfather of Pearl. Natuurlijk heb ik voor jullie aparte swatches gemaakt!

Hema, mini Nr02
     
Dit prachtige lakje is één van de vele mini's van de Hema. Dit lakje kost €2,50 en bevat 7ml qua inhoud. Op de foto heb ik twee laagjes gebruikt en droogt dit kleurtje erg snel. Dit lakje is te koop in alle Hemawinkels.

Hema, Top Coat Nr08
     
In tegenstelling tot het bovenstaande lakje bevat dit niet veel verschillende glimmertjes, maar is dit toch een enorm mooi lakje. Dit is zeker een mooi lakje om te verwerken in je Nail Art wanneer je rustige glittertjes wilt. Het is een TopCoat van de Hema en kost net als de mini ook €2,50 enkel bevat dit potje 11ml. Op deze foto heb ik een laagje gebruikt en ook dit lakje droogt zeer snel! Ook dit lakje staat in de standaardcollectie  van de Hema en is in alle winkels te koop.

Catrice, Godfather of Pearl
     
Jullie kennen vast dit lakje nog wel dat ik voor jullie een tijdje terug geswatched heb? Zo niet dan kan je naar dit  artikel gaan om eens een kijke te nemen voor alle andere lakjes. Dit was van een Limited Edition van Catrice genaamd Million Styles. Toen heb ik hem gekocht voor twee voor €4,00 terwijl ze per stuk €2,50 kosten. Ik vind dit lakje echt ge-wel-dig! Op de foto lijkt hij erg veel op het bovenstaande lakje, maar de camera pakt niet goed dat hier nog meer diverse shimmers in zitten dan het lakje van de Hema. Dit lakje is helaas niet meer te koop in de Kruidvat (heel misschien ergens nog, maar dan moet je geluk hebben!). Op deze foto heb ik één laagje gebruikt. De inhoud van dit potje is 10ml.


Catrice, Essence, Wynie
Dit zijn drie van mijn favoriete lakjes. Van links naar rechts zijn dit de lakjes: Catrice Million Styles C08 Have An Ice Day, Essence Special Effect Topper Nr03 Hello Holo en als laatste heb ik Wynie R110. Ook deze heb ik voor jullie even geswatched! Kijken jullie mee?

Catrice, Have An Ice Day
     
Wauw! Ik waas meteen verkocht met dit lakje. Zijn jullie bekend met het albekende China Glaze Fairy Dust lakje? Dit is dus echt een onwijs mooie vervanger! Ik hield de potjes naast elkaar toen ik ze gekocht had en ik kon mijn ogen niet geloven!!! Verschil? Ja de prijs! Dit lakje zat ook bij de Limited Edition van Catrice, Million Styles en was immens populair. Het duurt wel iets langer voordat deze eenmaal droogt, maar de prijs was €2,50 en scheelt dus bijna €5,00 met het oorspronkelijke lakje! Ook dit potje heeft een inhoud v an 10ml en heb ik maar één laagje gebruikt op de foto! Ook deze is niet meer in de kruidvat verkrijgbaar tenzij je nog geluk hebt!

Essence, Special Effect Topper Nr03 Hello Holo
     
Essence Hello Holo behoorde altijd tot de vaste collectie van de Special Effect Toppers. Sinds kort helaas niet meer, een tijdje geleden had ik hier ook al een review over geschreven met alle andere Special Effect Toppers. Op de bovenstaande foto heb ik één laagje gebruikt. Dit kleurtje dekt heel snel en valt eigenlijk teveel op om het subtiel te houden. Dit lakje is ook vrij stroperig, maar wel super mooi! Het duurt ook best een tijdje voordat dit lakje droog is. Bij de Kruidvat kostte dit lakje net als alle andere Toppers €1,79 en heeft een inhoud van 8ml.

Wynie, Nr R110
     
Wynie een relatief onbekend merk en voor zover ik weet enkel verkrijgbaar in Huang Hua. Dit is een Japans/Chinees winkeltje in Vlaardingen waar ze allerlei aparte lakjes verkopen. Dit lakje is echt super mooi en kost slechts €1,00!!!! Ik heb deze al regelmatig gedragen en het verpest mijn nagels niet. Je moet wel een goede basecoat gebruiken. Het nadeel is echter dat het vrij lang duurt voordat deze droogt door de dikke substantie. Achja voor €1,00?? Lijkt me meer dan de moeite waard toch? De inhoud van dit potje is 13ml.

MNY

Als laatste heb ik voor jullie het lakje MNY in petto. Kijken jullie mee?

MNY, Nr 653
     
Dit lakje lijkt erg op het Hema lakje, maar duurt wat langer met drogen en de glitters zijn iets grover. Ook bevat dit lakje meer grijze silver kleurige glittertjes dan witte glittertjes. Dit lakje heb ik een hele tijd geleden gekocht bij de Etos, ik dacht dat dit lakje €2,50 kost. Ook op de bovenstaande foto heb ik slechts één laagje gebruikt. Dit potje heeft een inhoud van 7ml.


Wat vinden jullie ervan? Lovely right? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten