woensdag 19 februari 2014

Review: Essence Moisturizing Cuticle Cream

Daar waar iedereen het heeft op internet over de geweldige nagellakjes van Essence en Catrice, of over de mooie oogschaduwpaletten. Ga ik het hebben over een product dat ook in de hemel geprezen mag worden en zeker niet onder alle hype van de andere producten mag doen. Als je mij volgt op instagram (@myfantasticnails) dan weet je al waar ik het over heb. Doe je dat niet, dan zal je daar nu achter komen.

Review: Essence Moisturizing Cuticle Cream
Ik had het natuurlijk over de nagelriem crème van Essence. Een crème die heel wat beloofd te doen voor de nagelriemen en een aantal zeer bijzondere ingrediënten zou moeten bevatten. Of dit allemaal wat is, dat zullen jullie in de review lezen. Ik moet wel zeggen dat ik het uiterlijk van het potje al helemaal top vind.

Het uiterlijk
Zoals ik al vertelde ben ik best onder de indruk. Sowieso vind ik dat Essence het de laatste jaren erg goed doet op gebied van professionele uitstraling. Vroeger stond Essencen nogal bekend om het kinderachtige uiterlijk, dat is inmiddels wel voorbij. Zeker met de 'Studio Nails' -lijn is alles een stuk professioneler geworden, dan nog maar te zwijgen over de prijs. Daar hoef je hem namelijk niet voor te laten liggen. Deze nagelriem crème kost slechts €1,99 voor een inhoud van 15ml wat best veel is.  Het uiterlijk is strak, maar tegelijkertijd vrolijk en speels. Ik vind dat ze er goed aan gedaan hebben om oranje/zalm aan combinatie te nemen. Dit is tenminste niet zo standaard als bijvoorbeeld zwart en wit of roze. Nu al verdient Essence zeker pluspuntjes met deze crème. 
Ook vind ik de verpakking vrij stevig en totaal niet goedkoop aanvoelen. Voor zover ik kan voelen zijn zowel de deksel als het potje van plastic. Ik denk dat wel erg gemakkelijk is op te bergen, maar door de ronde vorm misschien minder gemakkelijk dan de Cuticle Nail Butter (die ik overigens super fijn ook vond). Maar het oogt wel een stuk luxer.
Als je het potje opendraait, dan zie je dat er nog een laagje folie overheen zit. Dit is heel fijn! Op deze manier weet je 100% zeker dat er niemand iets stiekem heeft kunnen testen in de winkels. Ja, hier heeft Essence goed aangedaan. Mocht je dus in de Kruidvat staan en deze willen kopen, kijk dan eerst even of er folie opzit. Zo niet, pak dan een andere. De folie is er zeer gemakkelijk af te halen en dan krijg je de inhoud te zien van het potje. Wat leuk gedaan! Het ziet er echt uit als een soort slagroomtoefje en dan die geur die er vanaf komt. Heerlijk! Ik vind hem nu al helemaal geweldig, of hij nou werkt of niet. Essence krijgt al alle lof voor het uiterlijk!

De Werking
Ook zoiets fijns, Essence heeft een mooie stikker onder aan het potje geplakt. Hierdoor raak je de tekst niet zo snel kwijt en zit het ook niet in de weg met open maken. Ook weer goed over na gedacht. Op de foto zie je de ingrediënten en de werking staan. Volgens Essence zou het hydraterend moeten werken door Vitamine E, Panthenol, Glycerine, olie van olijven, kokosnoot, grape seed. Ah dat is die heerlijke geur die ik dus ruik, duideijk een grape fruit in combinatie met vitamine E. De kokosnootgeur ruik je bijna niet, sterker nog als je niet wist dat hij erin zat zou je hem niet ruiken. Persoonlijk vind ik hem erg lijken op een Body Butter van The Bodyshop die sterk naar een perzikgeur ruikt. Ja, die geur en ingrediënten zijn ook al zo fantastisch. Way To Go, Essence!

Resultaten
Uiteraard zijn jullie wel benieuwd of deze crème zo goed werkt als hij eruit ziet en ruikt. Daar was ik natuurlijk zelf ook benieuwd naar. Ik pakte een klein beetje en bracht dit stippend aan op mijn vingers zoals bovenstaande foto's. Vervolgens smeerde ik uit en masseerde ik mijn nagelriemen ermee in. Wat is de substantie fijn! Ik vind het heerlijk hydraterend werken en je voelt gelijk dat je nagelriemen zachter worden. De crème voelt zacht en fris aan, niet te plakkerig en je hebt maar een heel klein beetje nodig. 
Hier zie je nog het verschil. Sorry voor mijn nagels, die zijn rampzalig op het moment. Vandaar dat ik besloten had dat het een goed moment was om dit product uit te proberen. Je ziet echt duidelijk verschil en je nagels blijven echt een paar uur lang heerlijk naar perzik ruiken. Ja, ik ben behoorlijk onder de indruk van dit kleine potje crème.  Het is bijna een week later en nog voelt alles goed gehydrateerd en zacht aan. 


Mijn Mening: Ja, dit is zeker een aanrader en al hoewel ik het ontzettend jammer vind dat de Butter Stick uit de collectie ging, maar dit is zeker een goeie vervanger. Ik heb tot nu toe eigenlijk geen nadelen kunnen ontdekken behalve de vrij grootte hoogte van het potje. Al is dat niet eens echt een nadeel, want ik denk dat hij prima is op te bergen.
Voordelen: Doet goed zijn werk, ruikt heerlijk, mooi uiterlijk, goede prijs, makkelijk verkrijgbaar.
Nadelen: Dat de Butter Stick eruit ging, voor de rest eigenlijk niet echt.


Je kunt de Essence Sudio Nails Moisturizing Cuticle Cream kopen bij het uitgebreide Essence schap in de Kruidvat voor €1,99.
Ja, je leest het goed. Ik kan vrijwel geen nadelen ontdekken aan dit fantastische product. Heb jij ook altijd problemen met goede nagelverzorging? Of dat het allemaal net te duur is? Geen zorgen wat met de Essence Studio Nails Moisturizing Cuticle Cream heb je al die problemen niet meer. Weg met vervelende droge nagelriemen, of potjes die niet werken. Ja ik raad deze iedereen aan.

3 opmerkingen: