zondag 20 mei 2012

Swatch: Essence, Absolutely Blue (&Dupes)

Laat ik als eerste maar eens beginnen met leuk nieuws! Sinds gisteren ben ik eindelijk in staat geweest mijn stash collectie af te maken! Het is nog niet helemaal zoals ik het zou willen hebben, maar alle lakjes staan er in ieder geval tussen die ik op dit moment in bezit heb. Als ik me niet vergis zijn dit er zo'n 300 en was het zeker een hoop werk, maar wel leuk om te doen. Hier is een overzichtje van al mijn lakjes. Als jullie een lakje zien waar jullie benieuwd naar zijn, kan je gerust een comment achterlaten of mij een mailtje sturen naar: myfantasticnails@gmail.com. Er is een grote kans dat ik niet gelijk terug mail (heb natuurlijk ook gewoon school/stage noem maar op), maar ik zal het zeker zo snel mogelijk beantwoorden. 
Voor vandaag heb ik een nieuwe review/swatch voor jullie in petto. Dit is namelijk het lakje Absolutely Blue van Essence en bedraag het nummer 97 en is tevens het laatste lakje van nieuwe serie van Colour&Go.

Essence: NR97, Absolutely Blue

Het lakje Absolutely Blue doet precies wat deze beloofd. Het is een heel erg opvallend zachtblauw kleurtje met een klein beetje (naar mijn mening) violetkleurtje er doorheen. Ook deze had ik gekocht bij de 1+1 aanbieding van de Kruidvat en aangezien het een lakje was uit de nieuwe collectie, leek het mij zeker de moeite waard om deze uit te proberen!
Geloof het of niet, maar ook deze foto's heb ik slechts één laagje gebruikt. Wat ik wel echter een nadeel vind is dat deze lak een vrij dikke substantie heeft waardoor je zou denken dat het na twee lagen al dekkend genoeg zou moeten zijn. Dat is dus niet het geval en is een tweede laag toch wel nodig voor een mooier effect.
Op deze foto's zie je het resultaat van twee laagjes. Ik moet zeggen dat ik echt onder de indruk ben. De droogtijd was toch redelijk snel (ca zo'n vijf minuten) en vind ik het resultaat super mooi! Het is een perfect lakje voor in de zomer of lente en geeft je nagels een frisse look die past bij jouw uitstraling.


Facts:
Merk: Essence
Naam: NR97, Absolutely Blue
Inhoud: 5ml
Prijs: €1,29
Verkrijgbaar bij: Kruidvat
Dekking: 1-2 lagen
Droogtijd: ca 5mins
Glitters/Gloss/Matt: Gloss



Lakjes die erop lijken:
Tegenwoordig beginnen veel lakjes op elkaar te lijken en willen mensen graag de goedkoopste versie hiervan kopen. Vandaar ook dat ik naar vergelijkbare lakjes voor jullie heb gezocht!

Eerste rij van links naar rechts:
Collectien 2000, HOT LOOKS BMX Bandit (prijs:$1.79/€1.42, inhoud: 8ml, bron: bron)
Gosh, Lavender Love (prijs: $8.16/€6.49, inhoud: 8ml, bron: bron)

Tweede rij van links naar rechts:
Essie, Lapis Of Luxury (prijs: $8.00/€6.36, inhoud: 15ml, bron: bron)
China Glaze, Secret Periwinkle Blue (prijs: $5.85/€4.65, inhoud: 14ml, bron: bron)
Orly, Snowcone (prijs: $7.00/€.,57, Inhoud: 18ml, bron:  bron)


Ga jij dit lakje dragen of heb je al iets anders op het oog voor de zomer? 

1 opmerking: