dinsdag 29 mei 2012

Nail Art Tutorial: Elegant Flowers (beginner)

Met de lente in volle gang en de zomer in aantocht zijn alle bloemen in de volle bloei. Dit gaf mij dan een ook een reden om een leuk ontwerp te maken. Het heeft eventjes tijd nodig, maar het is heel eenvoudig en makkelijk te maken. Nieuwsgierig? Kijk of lees mee hoe je dit doet!



Resultaat
Dit is dus het ontwerp wat ik jullie ga laten zien. Zoals ik al zei is het niet erg moeilijk te maken maar vereist het wel een aantal benodigdheden en technieken. Deze ga ik jullie laten zien!


Benodigdheden
Voor deze Nail Art heb ik (zoals gewoonlijk) super goedkope producten gebruikt. 
Hieronder staat wat ik gebruikt heb:

1) Basecoat: Essence

2) Kleurlak: Essence Nude Glam Nr01, Cotton Candy

3) Kleurlak: Essence Nr91, Glamourus Life

4) Kleurlak: Essence TE (SOE) Nr01, It's Two Bright


5) Kleurlak: Essence Nr39, Lime Up!

6) Kleurlak: Essence Nr54, Trust In Fashion

7) Topcoat: Essence Quick Dry

Verder heb ik ook nog gebruikt:

1) Dotting Tools                           2) Thin Brush
      

                                  3) Gold Beads
                                  


The Tutorial
Na het aanbrengen de basislak om je natuurlijke nagels te beschermen tegen verkleuring heb ik de Cotton Candy Nude Glam van Essence aangebracht (twee lagen). Deze is trouwens echt super mooi als je van Nudes houdt! Laat deze lak goed drogen.
Zoals je op de tweede (rechter) foto kan zien heb ik vijf rondjes gemaakt. Dit heb ik gedaan met een dotting tool en de Essence Glamorous Life. De grootte van de dotting tool is geheel vrij naar eigen keuze (ten slotte is deze afhankelijk van de grootte van je eigen nagel). Ik ben begonnen met de eerste stip te zetten aan de bovenkant en de zijkant zodat ik de grootte kon bepalen. Vervolgens ben ik het verder gaan vullen zoals ik wilde.
Op de linkerfoto heb ik met dezelfde dotting tool de It's Two Bright gebruikt als 'vulling' van de bloem. Dit lakje is van de Limited Edition Season Of Extremese en is op het moment nog verkrijgbaar. 
Verder is deze bovenstaande nagel vrij groot en was er ruimte over voor een tweede bloem die ik op dezelfde manier gemaakt heb als de andere.
Met een dun penseeltje en de kleur: Trust In Fashion van Essence heb ik de blaadjes gemaakt. Dit heb ik op gevoel gedaan zoals op de bovenstaande foto's.
Met de Lime Up! van Essence en dezelfde brush heb ik het ingekleurd om het een echter effect te laten krijgen. Het is de bedoeling dat het een beetje rommelig uit ziet, dit geeft een 3D effect!
Als laatste heb ik de gouden beads toegevoegd. Dit zijn de zaadjes van de bloem! De glitterlak van Essence droogt niet heel erg snel, dus met een dotting tool (die je een beetje 'nat' maakt met kleurloze nagellak) pak je de beads op en plaats je deze zoals jij dat wil. Ik heb er drie gebruikt, dit lijkt wat echter! 
Verder heb ik zelf nog wat beads toegevoegd om de leegte wat op te vullen, maar dit is natuurlijk niet nodig als je dit te druk vindt bijvoorbeeld!



Het is alweer een zeer lange tijd geleden dat ik een tutorial geplaatst heb. Ik heb het dan ook vrij druk gehad door stage en examens, gelukkig is volgende week mijn laatste examen (ben best wel zenuwachtig aan het worden nu!) en waarschijnlijk morgen mijn laatste stage-dage woehoe! Ik hoop dat jullie het een leuk ontwerp vonden...


P.S. Check out the youtube video right here

1 opmerking: