vrijdag 18 mei 2012

Swatch: Essence, Glamorous Life (&Dupes)

De nieuwe Colour&Go lakjes van Essence vind ik echt ge-wel-dig! Niet alleen de kleuren vind ik superleuk, maar ook de kwaliteit van deze lakjes. Voor vandaag heb ik voor jullie: Essence Glamourus Life. Dit is op het moment een van mijn favoriete lakjes.


Essence: NR91, Glamorous Life

 In eerste instantie dacht ik dat het een gewoon rood lakje met glittertjes was. Ik heb nog niet zoveel rode lakjes, dus het leek me wel een leuk lakje om uit te proberen. Zeker aangezien alles toen 1+1 gratis was! Mooi meegenomen dus. Eenmaal thuis aangekomen heb ik al mijn lakjes nog eens goed bekeken en was ik toch erg nieuwsgierig naar dit lakje. Ik had de dag erna stage en mijn nagels zagen er niet uit, ik besloot dus dit lakje uit te proberen. Ik denk inmiddels dat ik een nieuwe tweede liefde in mijn leven heb ontdekt. Het lakje is zo mooi!

Op de bovenstaande foto's heb ik nog maar één laagje gebruikt. Hij dekt zeer prettig. Wat mij ook verbaasde was het aanbrengen van de lak. Het kwastje is echt super fijn!
Na enkele seconden wachten wilde ik weten of deze laag al droog was. Wonder boven wonder, ja! Je hoeft dus helemaal geen Dior of Bourjois nagellak te kopen om een snel drogende lak te hebben. Essence voldoet er ook aan. Toch vond ik het nodig om een tweede laag erover heen aan te brengen (dat doe ik in principe altijd, dit zorgt gewoon voor een mooie afwerking.
Dit is hoe het lakje na twee lagen eruit ziet. Ik heb speciaal een flits gebruikt tijdens het maken van de foto's om zo een mooi resultaat van de glitters te kunnen zien!
Ik vind het lakje echt zo mooi! Je kan het zeker een paar dagen dragen zonder dat deze scheurtjes gaat krijgen of wat dan ook. Het is dan wel belangrijk om een goede topcoat te hebben!
Persoonlijk ben ik altijd van de glitters geweest. Hoe meer hoe beter en heel toevallig had ik nog een leuk lakje dat ik nog niet had uitgeprobeerd van de Season of Extremes Limited Edition. Dit lakje heet I'ts Two Bright (geel met blauw) en heb ik de gele glittertjes over de roze nagellak gedaan en ik was totaal perplex. Zo leuk!
Helaas had ik niet lang genoeg gewacht met dit lakje en stootte ik tegen mijn bureau aan. Gelukkig heb ik dit weg weten te werken na het aanbrengen van een topcoat!  Links is overigens de foto met de gele glittertjes, rechts ook maar daar zijn de glitters minder goed zichtbaar.


Facts:
Merk: Essence Colour & Go
Naam: NR91, Glamurous Life
Inhoud: 5ml
Prijs: €1,29
Verkrijgbaar bij: Kruidvat/Trekpleister
Dekking: 2 lagen voor een mooi resultaat
Droogtijd: zo'n 2 minuten per laag
Glitters/Gloss/Matt: Glitters


Lakjes die erop lijken
Tegenwoordig beginnen veel lakjes op elkaar te lijken en willen mensen graag de goedkoopste versie hiervan kopen. Vandaar ook dat ik naar vergelijkbare lakjes voor jullie heb gezocht!


Eerste rij: van links naar rechts:
O.P.I., Meep Meep Meep (prijs, inhoud: 15ml, bron: klik)
O.P.I., Let Me Entertain You (prijs, inhoud: 15ml, bron: klik)
Zoya, Alegra (prijs:, inhoud: 8ml, bron: klik)


Welke lakjes hebben jullie al huis en van welke zouden jullie graag een review zien? Let Me Know:)

1 opmerking: