vrijdag 25 mei 2012

Swatch: Essence Nr 38, Choose Me! (&Dupes)

De laatste tijd probeer ik steeds meer lakjes te swatchen voor jullie, maar ook voor mezelf! Op deze pagina kan je een overzicht met lakjes vinden die ik op het moment in mijn bezit heb. Nieuwsgierig naar een lakje? Dan kan je altijd een mailtje sturen naar: myfantasticnails@gmail.com of een comment achter laten onder dit bericht!


Vandaag heb ik voor jullie een vrij oud lakje inmiddels van Essence. Ik moet zeggen dat ik niet snap waarom ik hier niet eerder een Swatch/Review over geschreven heb. Het lakje is echt prachtig! Toen het lakje net uit was gekomen droeg ik deze heel vaak, maar toen kreeg ik steeds meer lakjes en tja dan probeer je toch iedere keer wat anders uit totdat ik deze toevallig gebruikte om een Nail Art uit te proberen en leek het mij leuk om hier een review+swatch over te maken! Kijken jullie mee?


Essence: NR38, Choose Me!

De fans die al wat langer bekend zijn met Essence zullen dit lakje inmiddels wel kennen, maar zo niet dan is het tijd om kennis te maken met dit Ultimate Sparkle lakje! 
Naast het feit dat dit lakje vorig jaar in de nieuwe collectie zat en dus een must-have was om uit te proberen, was mij het uiterlijk van het flesje ook opgevallen. Veel mensen weten dat ik echt een glitter-verslaafde ben, in welke vorm dan ook en dat het geen verassing is dat vele lakjes uit glitters bestaan. Naast het feit dat deze ook glitters bevat, is dit een van mijn favoriete kleuren. Het doet me denken aan diepe zeeën vol met fantasiewezen en andere onderwaterwezens. Ik ben altijd al een persoon geweest die de zeeën in de inhoud ervan interessant gevonden heeft. Het is dan ook niet zo gek dat ik gelijk bij een klassiek  zeemeermin verhaal moest denken toen ik dit kleurtje zag! 


Op deze foto heb ik één laagje gebruikt. Ik moet zeggen dat ik toch vind dat het lakje vrij slecht dekt, meestal gebruik ik deze ook als topcoat. Ik heb op bovenstaande foto's slechts één laagje gebruikt (links met flits en rechts zonder flits). Het is jammer dat je nog het witte randje van je nagels ziet (nageluiteinde). Vandaar ook dat ik er eentje met flits gedaan heb! Zo zie je overigens ook de glittertjes beter.


Op deze foto heb ik twee laagjes gebruikt. Ik vind dat de lak vrij snel droogt en nog steeds erg vloeibaar is ondanks dat ik het lakje al zeer geruime tijd heb! Wat wel jammer is, je blijft nog steeds een wit randje zien en eigenlijk is een derde laag wel nodig, maar tijd had ik niet meer dus heb ik het er zo bij gelaten!



Facts:
Merk: Essence
Naam: NR38, Choose Me!
Inhoud: 5ml
Prijs: €1,29
Verkrijgbaar bij: Kruidvat
Dekking: 3-4 lagen
Droogtijd: 5 mins per laag
Glitters/Gloss/Matt: Glitters


Lakjes die erop lijken
Tegenwoordig beginnen veel lakjes op elkaar te lijken en willen mensen graag de goedkoopste versie hiervan kopen. Vandaar ook dat ik naar vergelijkbare lakjes voor jullie heb gezocht!


 
Eerste rij: van links naar rechts: 
Orly, Halley's Comet (prijs: $10.00/€7.96, inhoud: 18ml, bron: bron
Wet-'N-Wild, Teal Of Fortune (prijs: $1.99/1.58, inhoud: 14.3ml, bron: klik
Zoya, Charla (prijs:$8.00/€6.37, inhoud: 15ml, bron: klik), 
Tweede rij: van links naar rechts: 
Jessies's Girl, Glee (prijs: $2.99/€2.38, inhoud: 10ml, bron: klik
O.P.I., Catch Me In Your Net (prijs: $17.05/€13.85, inhoud: 15ml, bron: klik)
Butter London, Hanley Regetta (prijs: $21.53/€17.13, inhoud: bron: 9ml, bron: bron)



Ik heb eigenlijk geen idee of dit lakje nog in de schappen ligt, maar ik dacht van wel, maar er zijn gelukkig verschillende varianten van dit lakje dus ik zou zeggen: Choose Me!

1 opmerking:

  1. Leuk kleurtje!
    Die "dupe" van opi vind ik trouwens ook echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen