zaterdag 5 juli 2014

Review: BornPrettyStore Imageplate Organiser

Zoals jullie vorige week konden lezen heb ik een tijdje geleden weer enkele producten ontvangen van de website BornPrettyStore om te mogen reviewen. Zoals jullie wel weten ben ik een enorme fan van deze website en bestel ik er regelmatig wel wat. Vooral als ik leuke en interessante dingen zie waar ik wat mee kan. Zo ook deze Imageplate Organiser.


Review: BornPrettyStore Imageplate Organiser
Toen ik werd gevraagd of ik nogmaals producten wilde reviewen voor deze website, was dit het eerste wat ik had uitgekozen. Ik ben altijd op zoek naar handige alternatieven voor manieren om je imageplates mooi en netjes in op te bergen. Zelf deed ik al een DIY voor een imageplate map, maar deze neemt vrij veel ruimte in beslag en als je eens een paar imageplates wil meenemen zonder de hele map mee wil slepen leek mij deze erg handig. Tijd voor de review en mijn mening!

Helaas is deze imageplate organiser slechts in één kleur te verkrijgen, namelijk roze. Op zich vind ik dat geen probleem, maar anderen willen misschien liever een andere kleur. Achja, je hebt het niet altijd voor het zeggen! Het formaat vind ik wel erg fijn, tenminste voor zover het er nu uit ziet. Ook voelt het allemaal vrij stevig aan en ben ik redelijk onder de indruk op het eerste blik.
Zoals je kan zien is het systeem vrij eenvoudig je hebt een drukknoopje en een schroefje. Het drukknoopje wil niet altijd even makkelijk open en dichtgaan. Dat is wel jammer, want stel je voor je trekt iets te hard en je trekt hem dan kapot. 

Ook heb je nog het 'schroefje' de reden dat ik het een schroefje noem is omdat je hem los kan draaien. Als je dit doet krijg je twee aparte onderdelen en kan je alle mapjes die erin zitten eruit halen. Dit vind ik een enorme pluspunt, op deze manier kan je makkelijker je imageplates erin doen.
In totaal zitten er 12 dubbelzijdige (dus 24) plastichoudertjes in waar jij je imageplate in kan doen. Ik vind het er erg mooi uitzien tot nu toe. Wat me wel is opgevallen, dat de houders die tegen het roze aan zitten zelf ook enigszins roze verkleuren (zoals een beetje te zien is op de foto's).
Het systeem werkt eigenlijk als volgt. Begin met het open maken van het drukkertje, haal de plastichoudertjes eruit en je kan ze er één voor één indoen, tenzij je (net als ik dat heb gedaan) ze er allemaal uit wil hebben en ze er makkelijker in wil doen. Dan moet je even het schroefje eraf halen.
Ik heb op de foto expres laten zien hoe het eruit ziet als er een imageplate in gaat waar nog folie om heen zit. zo zijn de imageplates net ietsjes dikker en ik was benieuwd hoe dit eruit zou zien en of het zou passen, gelukkig past het makkelijk en met allebei de kanten gevuld. Ook heb ik expres gekozen voor een aparte vorm imageplate, dit is namelijk één van de grotere formaten van de kleinere imageplates die hier inpassen die BornPrettyStore zelf verkoopt. Ze passen erin, maar je moet wel opletten met eruit halen. Doordat de randjes vrij scherp zijn, merk ik toch wel dat je het plastic vrij snel kapot kan maken (dat was bij mij gebeurd, de eerste keer dat ik dit deed en niet helemaal aan het opletten was). 
Als alle houdertjes gevuld zijn zie de imageplate organiser er zo uit. Hij is vrij stevig en ik heb het gevoel dat het schroefje die de mapjes bij elkaar houdt iets te klein is, het ziet er net iets te rommelig uit. Ook merk ik dat er wel wat spanning op het drukkertje staat.

Mijn Mening: Al met al ben ik redelijk verdeeld over dit product. Begrijp me niet verkeerd, want het idee vind ik fantastisch. Het is goed en makkelijk om mee te nemen met bijvoorbeeld workshops of als je veel reist en je hebt imageplates nodig zonder dat deze veel te veel ruimte in beslag nemen, maar de kwaliteit had wel iets beter gemogen. Het schroefje had iets langer gekund, het drukknoopje ook iets beter en de houders kunnen naar mijn mening iets te snel beschadigen. Ook is het jammer dat het maar in één kleur verkrijgbaar is en niet in meerdere kleuren. Toch is het een prima dingetje en erg handig als je niet zoveel imageplates hebt, ook is de prijs/kwaliteitverhouding erg fijn en vind ik het gehele concept oké.
Voordelen: Neemt weinig ruimte in beslag, makkelijk voor op reis, fijn als je niet veel imageplates hebt, erg betaalbaar, kunnen vrij veel imageplates in.
Nadelen: Jammer dat het slechts in één kleur beschikbaar is, kwaliteit had in iets beter gekund en het mapje iets groter.

Deze imageplate organiser is verkrijgbaar voor $5.29 Amerikaanse Dollars. Dat komt ongeveer neer op een totaal van €3,89.
Ja, mijn mening is een beetje verdeeld over dit product en toch kan ik niet klagen. Vooral niet omdat het gewoon een erg goedkoop alternatief is als je niet te veel geld wil uitgeven aan een manier om je imageplates op te bergen. Dus een prima product voor een prima prijs!

1 opmerking:

  1. Ik heb maar 2 van zulke plaatjes ( ik kan er niet mee overweg haha), maar dit vind ik een heel leuk ding!

    BeantwoordenVerwijderen